måndag 20 februari 2012

9 veckor kvar...

.... behöver jag säga mer än att jag börjar bli nervös??
Nu får man ju börja fundera på allting antar jag, eller nu känner jag i min kropp att jag börjar bli småstressad och orolig och funderar kors och tvärs...


2 nätter sen drömde jag bara en massa hemska drömmar om att jag skulle skada lill*n på något vis (men ändå inte med vilje utan i misstag). Vissa drömmar att jag skulle skada nu under de kommande 9 veckorna, andra att vid förlossningen och också drömmar om hur jag efteråt skulle göra något fel! Hann bara väcka mig själv från en dröm och somna om så var nästa dröm igång... Behöver väl inte påpeka att det var en väldigt sömnlös natt?

Denhär lägenheten är redo för en liten bebis tycker jag, eller så redo som den kommer bli innan h*n är född. Vi har det viktigaste eller vet att vi kommer att få nå annat viktigt (som skötbordet vet vi att vi kommer få, fast det är överraskning, så vi inte behöver bekymra oss att skaffa det).

Och jag vill hålla lill*n i famnen nu, inte bara känna stepdans på mina inre organ!
Nå, hoppeligen är h*n ganska lugn hos tandläkaren idag då jag ska reparera nå hål, vill ju gärna hållas i stolen.
Och ikväll är det föräldrakurs på programmet också.

Inga kommentarer: