tisdag 14 februari 2012

Trött husmor...

Började morgonen med en liten skattjakt åt älsklingen min (det är ju ändå Alla Hjärtans Dag).
Fortsatte dagen med att baka semlor och ostsemlor, båda två blev faktiskt lyckade och bara att konstatera -färsk jäst är enklare än torr jäst! Älskling har inte orkat smaka på ostsemlorna ännu men vanliga fick iallafall godkänt.

Så vill jag att ni ska hålla tummarna åt mig! För jag ska kanske delta i en kampanj vid Buzzador nu. Om de väljer mig som en av testarna... Isåfall kommer jag såklart att skriva om det här också efteråt så ni får veta vad jag provat, vad jag tyckt och vad min älskling tyckt (ska nog ha honom och pröva också).

Så kan jag ju erkänna att jag känner mig annars som en urvriden trasa idag... Ryggen ajaj, axlarna ojoj, bäckenet ujuj och otroligt trött som om jag hade bomull i huvudet. Hoppas man piggnar till snart, och att det slutar kännas så spänt runt bröstkorgen och magen. Ska ju ändå på arbete ikväll, och efteråt ti hemgården på Vändagskaffe.

Inga kommentarer: