söndag 26 februari 2012

Sanningens svärd

Här är omslaget till första boken av Terry Goodkinds serie SANNINGENS SVÄRD.
Exakt hur många delar som kommit ut på svenska har jag ingen aning, men en hel del. Jag har läst de flesta som kommit ut på svenska till biblioteket i Vörå -och äger även en stor del av böckerna själv (så om någon vill låna är det fritt fram).

Denhär bokserien har gjorts om till tv-serie, men det fick jag veta nu då jag googlade bilder efter böckerna! "Legend of the Seeker" heter serien. Jag har inte sett serien men nu då jag vet om den skall jag absolut se den senare, då jag har mycket egen tid.

Genre: fantasy. Äventyr, romantik, spänning, fantasilandskap och (som ni hör på namnet) tyckte jag den innehöll många kloka förmaningar.
Svärdet visar sanningen om personen som använder det och den som det används mot, det redan låter tillräckligt skrämmande att möta tycker jag.

Inga kommentarer: