onsdag 22 februari 2012

God Morgon......eller?

Klockan min visar på 4:42, jag har varit vaken sedan 2:30 ungefär. Känner mig klarvaken och har ingen aning om hur jag ska bli trött igen. Legat och slagit knut på mig själv och täcket, och buffats med älsklingen min om utrymme, tills jag bestämde mig för att stiga upp istället en stund.

Så nu sitter jag här vid datorn, skriver inlägg här och ska recensera något bara jag kommer på vad! Skulle ju vara underbart om jag dessutom visste vad jag vaknade av.... Drömde nog något antar jag för första tanken var "vad e taxinummret så ja slipper till BB?!" men int va de ju någon fara o färde. Lill*n ligger så lugnt och sover och foglossningen har gett med sig en stund.

Jag har ju fått sjukskriva mig nu, fast mitt arbete ju inte på något vis var fysiskt tungt. Men, jag anser att det inte heller är meningen att en barnvakt ska komma och sitta i soffan hela tiden. Nej om man ska arbeta med barn så ska man kunna leka med dem (oavsett ålder på barnen) och förstås hinna med i deras svängar eller orka lyfta dem etc. Och det kunde inte jag längre. Kunde inte springa, kunde inte hoppa nå extra, orkade varken sitta/stå eller gå nå mycket... Hur roligt är det för ett par 6åringar som är fulla med energi?
Läkaren (som jag tror är indier från början) förstod mycket väl vad min point var och efter att ha tryckt på mitt bäcken (aj sjutton vad det kändes! Nästan mer än då man lägger sig/stiger upp) konstaterade han ju att det var foglossning och skrev även remiss till en fysioterapeut.

Har försökt få kontakt med fysioterapeuten vid Vörå Fysioterapi men inte lyckats ännu. Och så måste jag väl lite undersöka hur mycket det egentligen kostar, hur mycket får man tillbaka av Kela och hur mycket måste man själv betala?
Fick iallafall veta att taxi till och från BB i samband med förlossning är gratis eller så betalar man bara självrisken. Det var skönt att höra så man inte behöver oroa sig över att ha råd med det och undanstoppat nå pengar. Imorgon blir det bara att söka igenom någonstans om man hittar nå taxinummror till taxin i Vörå...

Avslutar med en bild av hur jag troligen ser ut. Lånat bilden från googles sökmotor på "sömnlös".

Inga kommentarer: