torsdag 23 februari 2012

Week 8: Trees








 Veckans tema var TRÄD. Så här har jag lite olika vinter/vår bilder av träd, och avslutar serien med en bild på för vem träden är ännu viktigare: djuren, framförallt fåglar varav merparten bygger sina bon i träden. Men även ekorrar och många andra djur har sina bon i träden.
Så när vi hugger ner träden för att få såhär fint golv:
Så hugger vi ner en stor del hem för olika djur. Tänk om djuren skulle hugga ner våra bostadshus och lägenhetskomplex... Skulle vi inte gå med på eller hur?

Nu ska jag inte låta som en trädkramare -visst har jag själv huggit ner skog och eldat upp för att få värma i huset och visst använder jag trävaror och papper som är gjort av träd. Jag tycker bara att det vore viktigt att för varje träd som huggs ner -plantera ett nytt!
Vilket görs av många företag så det är inget fel med det.

Jag är uppväxt i en liten by, mitt ute i skogen. Jag älskar att ta promenader i skuggan av stora granar och tallar, höra vinden som prasslar i löven på björkarna och asparna... Träd är vackra, under alla årstider. Och de har blivit livsviktiga för människan -både för att få det bekvämt och för att få nödvändiga saker.

Glöm aldrig bort det tycker jag.


Inga kommentarer: