söndag 29 maj 2016

Busväxel -110 !

Igår var verkligen ingen bra dag (för mig). Redan från morgonen började båda barnen busa (och de härjar upp varandra helt otroligt) och Viggo försökte berätta något som jag inte förstod. Han blev såå ledsen då han inte fick mig att förstå! Så han bara grät och grät tills han inte orka mer och satt ihopkrupen i min famn en stund istället då...
Mitt hjärta brast lite extra just då. Minns inte när jag senast skulle haft så svårt att förstå honom. Vi har ju tillsammans utvecklat vår kommunikation, alltid fått beröm för hur bra jag förstår honom och att han känner sig så trygg då han vet jag förstår honom.
Och igår var det inte så då. Han föraökte och försökte men jag kunde inte komma på vad det var...

Så gick vi ut, efter att de dragit ut alla sängkläder, madrasser och leksaker på golvet. Gungade och studsade, mamma tränade benen och de härmade så fint!
Mommo kom och lämnade sin bil åt oss då hon for med moster till Vasa.

Gick in och prövade laga kycklingbröst med kokosmjölk i ugn, ris smaksatt med curry och vår sallad. Nedan en liten bild:


Gott blev det, fast smaka int kokos. Packade ner två tripp och två Mumin fruktstänger, hoppa i mommos bil och for till församlingens lekpark.
De var i extas över det och kunde inte leka riktigt länge med en sak innan nästa skulle prövas.
Jag var bara lite ledsen över glasbitarna jag hittade. Inte så roligt fynd i en lekpark...
Men jag fick prövat att jag ännu kunde laga blomsterkrans! Se bara nedan:


Så hem igen. Hämtade mat från Citygrillen då mommo kom. Vi for sedan ut och köra till brandstation (moffa var jourhavande) och idrottsplan ännu så de fick springa av sig innan det var dags för natten.

Låter kanske som om buset var bara på morgonen, men så lätt var det tyvärr inte utan alltid då vi kom in eller hem busades det, skreks och gräts oså bråkade de med varandra eller med tv:n.
Så jag somnade med dem i sovrummet först. Sen förflytta jag mig till soffan och kollade Captain America. Jag hade ju tyvärr piggna till lite av att somna med dem. Men somnade nog fort då jag la mig efter filmen. Och vaknade med båda busfröna i min säng.

Idag ska vi pröva gå till KPO:s Tivoli vid S-market. Berättar mera om det imorgon.
Och så hoppas jag på infomail av "Sisu", en tjej som jag har fått äran att laga träningsprogram åt! Så nu som då kommer jag att nämna henne också på min blogg framöver.

Men nu ska vi äta morgonmål färdigt, laga lunch tills mommo kommer, städa lite då bonusbarn ska ha utekalas här och hitta nå kläder för dagens program.

2 kommentarer:

Jonna sa...

Full show hör jag! Det krävs mycket energi för sådär mycket aktivitet. Du är en duktig mamma :)

Marion sa...

Tack Jonna. Men de finns egentligen inte så mycket andra val än att ha sådär mycket aktivitet för såna dagar är de då de faktiskt river huset (bokstavligt) om de inte får aktiviteter... sen om mamma är trött är ingen skillnad, får bara så lov och orka.