onsdag 25 maj 2016

Intervall träning

Igår var det tisdag, så det var Vörå IF löpskolan som stod på programmet.
Och intervallträning. Något som varit väldigt obekant för mig faktiskt.

Först drog vi 15 sek löpning-15 sek vila i 20 omgångar.
Då redan var jag slut.

Fortsatte med trappan, 1 minut löpning -45 sek vila, 2 min löpning -45 srk vila, 3 min -45 sek, 4 min -45 sek, 3 min -45 sek, 2 min -45 sek, 1 min.
Vi som var i "lättare träning" gruppen så ville inte dra sista intervallet (15 min löpning) eftersom vi hade dragit oss slut redan! Så vi tog nervarvning och stretchning istället de sista 15 minuterna.

Så skulle jag, min vana trogen, gå och simma -men hade glömt simdräkten hemma! Så fick istället ta en längre varm dusch och stretcha i duschen lite.
Gjorde också susen eftersom jag inte är nämnvärt styv och sjuk idag.

Och hur gick det med mina nya skor då?


Vilken skillnad! Kändes mycket bättre i knäna, och istället för att börja ta sjukt så var det mera som om känseln försvann i dem. Men det hände mycket, mycket senare in i träningen än med mina gamla skor.
Dessutom skavde dessa ingenstans, vilket de gamla hade börjat göra lite överallt.
Det enda med mina ny skor är att jag inte ännu vet riktigt hur hårt jag ska snöra dem för att de ska sitta bra. Men det lär jag ju mig vartefter jag använder dem mer.

Dessutom, i och med att jag har nya löpskor så kan jag använda mina gamla till promenadskor! Så får jag slänga mina gamla promenadskor! De var alldeles för små så tyngde ihop tårna konstant, men nog använde jag ju dem för det dagligen nästan...

Inga kommentarer: