lördag 21 maj 2016

EK 5 Summer

Igår kväll var jag tillsammans med en kompis på Wasa Safes keikka på WS Arenan (alltså förvandlar deras butik till konsertlokal på kvällen, underbar ide som jag också haft ifall jag någonsin skulle startat eget).

Det var Vasa-bandet Unia som inledde kvällen.

Deras hemsida är www.uniaband.com och man hittar dessutom deras musik på Spotify och youtube.
Sångerskan hade helt otrolig röst, behaglig, och låtarna var riktigt bra -påminde om Apulantas musikstil!
(Unia spelade även ett till sett medan de böt artist på Stage 1).

Efter Unia var det Barbe Q Barbies tur att äntra scenen.

Aah, vilken rock! Måste verkligen checka deras musik mera! Energin på topp och härligt jordnära band som int brydd se fast de gick lite fel ibland (som att sladden lossna ur mikrofonen mitt i hon sjöng). Och att de sedan roada in sin egen utrustning i paketbilen, det ger jag iallafall ett stort pluspoäng för!

Så spelade som sagt Unia ett till sett innan det var dags för kvällens höjdpunkt, Poets of the Fall!

Ja de har ju vanan inne, har sett dem i Härmän Kuntokeskus en gång också live och i stora drag samma repertoar. Men vad gör det? Är ju de bästa låtarna man vill höra och de bjöd de på också! Fick bra med publiken mellan varven, sångaren "busade" runt på scenen (låtsades stäm om gitarrer och sånt) under solon men var alltid redo då det var hans tur.
Att blondi-gitarristen verkade ha siktat in sig extra på kaveri min va mest humor! Hon fick både plektrum och vattenflaska av honom dessutom! Fuskigt...

Själva Arenan då? Välgjort med tanke på att det är butik sådär normalt. Verkligen bra koncept och det fylldes nog upp med folk under kvällens gång, så hoppeligen fortsätter de.

Inga kommentarer: