torsdag 19 maj 2016

Shoppingdag!

Tog en paus från alla måsten och for iväg till Vasa för att söka lite man behövd ti garderoben och lite man fyndat via loppisen på FaceBook.

Så började med att avhämta denna pressbänk

Här isärskruvad i två delar så ser därför aningen vind ut.

For vidare och hälsade på Jonna och hennes dotter. Fick se lite "Barbie film: Superglitter" och prata strunt.

Vidare in till stan så gick jag till H&M för tänkte de skulle ha billiga bikinitoppar -de va nu inte så billiga, men den jag köpte passade för en gångs skull perfekt! Så tyckte jag bra kunde lägga 14,90€ på den fast jag inte hade tänkt lägga mer än 10€ max på en.

Gick förstås via barnsidan också och Nina behövde shorts -hon fick tre par shorts, tre par leggings (3 för 2) och två klänningar. På pojksidan fanns det som vanligt inget vettigt på rea...



Hann bli färdig där så ringde Katja och vi gick på lunch till Spices (enligt mig bästa asiatiska i både Vasa och Jakobstad).

Efteråt gick vi till Airaksinen så jag fick ta passfoto och vidare till stadium. Köpte följande:

Soc träningströja, 19,90€ och asics skor med gelinlägg för stötdämpning, 70€. Så nu ska nog löpningen börja gå galant igen! Hoppas vi...
Intressant var ju deras 30 dagars passande skor garanti! Att pröva 30 dagar och komma tillbaka med dem om de inte var bra.

Blev också medlem i både H&M - och stadium club.
Och på väg till bilen svängde jag in till ELO kirppis, såg genast ett par shorts och en jacka, 4€/st! Nedan kommer de tillsammans med bikinitoppen från H&M:

Så är väldigt nöjd med dagens shoppingresa! Blev en aning mer (och dyrare) än jag hade tänkt mig, men blev ju inget onödigt.

For ännu och provade ett par boots och skor med kilklack men de satt inte bra så fick lämna dem åt nästa intresserade.

Hann hem och packa upp, via bibban efter en bok till studierna och gick med vagnen efter barnen. Nu dricker vi saft och ser på Pikku Kakkonen...

Inga kommentarer: