söndag 22 maj 2016

Möjligheternas Torg

Igår, lördag 21.5.2016, deltog jag i Möjligheternas Torg som representant för UMR Vasa.

Det ordnades av Miratalo i Rewell Centers torg. Nedan en vy-bild:

Vår roll-up syntes med andra ord väldigt bra. Men tyvärr var de flesta som gick där i högre ålder än vår målgrupp (13-30 år) men några skrev upp sig på vår "icke medlem maillista" för att få info om våra evenemang.

Nedan kommer bättre bild av vårt bord:



På programmet fanns det sång och musik, och alla föreningar som ställde ut fick kort presentera sig (ordförande fick presentera oss). Även dockteater visades och så hade vi zumba.
Galen som jag är så deltog jag både i salsa, magdans och zumba samt sista (irakiska?) tågdansen. Så jag hamnade på en hel del av deras officiella bilder också. Nedan kommer dock några av mina bilder:

Viktoria Platonova (magdans)
Vaasido (Vasa och Indonesien band, covers)
Och olika föreningar som ställde ut var bland annat Naisten Pankki, Vihreät, SDP, Rädda Barnen, Vasemmistonuoret med flera. Så samlade på mig lite smått och gott att läsa, klistermärken och provsmakade lite pastejer och sånt.

Var trevligt att vara där, om än vi bara fick en ny medlem, två på maillistan och en hel massa leenden.

(Liten avstickare; blev filmad av en som jobbade för Vasa stad. Den 28.5.2016 visas det på torget i samband med teaterevenemang, jag berättade "min dröm")

Inga kommentarer: