fredag 27 maj 2016

Dagens träning och besök

Idag tränade jag först armarna själv, samma rutin som tidigare men ökade boxningen till 12 så att det blev 6/arm. Var osäker på hur det hade varit tidigare men nu är det iallafall så!

Kändes tungt idag, särskilt triceps muskeln var inte allt med på att arbeta idag utan började skaka med detsamma. Då igen hade jag kortare vilopauser idag så blev intensivare också än förra gången. Hade dessutom på mig pulsmätaren men allt som oftast var jag död. Jättesvårt att få bältet på en sådan plats att det konstant mäter! Både vid löpning och vid styrketräning...

När jag var nästan klar kom min kompis Jonna på besök. Hon hade på sitt träningsprogram 30 minuters promenad, så vi tog en promenad och passade på att prata lite ditt och datt.
Tillbaka så funderade vi på lite mage och rygg träningar.
Vilka är era favoritövningar för mage och rygg?

Gick in och jag gav henne en "guidad rundtur" av blogspot. Hennes blogg är ju tämligen ny ännu så visade lite små funktioner och sådant.
Hon tog dessutom och berättade att mina delningar av hennes blogg (på min gillasida och här i bloggen) hade gett henne ca 150 nya läsare! Så det var ju trevligt att folk faktiskt följer mina länkar emellanåt!

Själv har jag också märkt att min blogg nu plötsligt, med en gång bara, blivit bra mycket populärare än tidigare! Har mycket fler sidvisningar/dag än tidigare (tidigare: 20-50, nu: 150-200!) och har äntligen börjat få några kommentarer på en del inlägg.

Så ni kanske gissar att jag gärna tar emot fler kommentarer på mina inlägg?

Dagens inläggsbild får bli toppen jag fick på köpet då jag anmälde mig till COR. Tycker så mycket om trycket på den!


2 kommentarer:

Marias Memoarer sa...

Det var en snygg topp! :)

Marion sa...

Jo, och så skön faktiskt! ☺ Önskar bara jag hade tagit en storlek mindre, fast ja va ju ungefär en storlek större då ja beställd så...