tisdag 17 maj 2016

När e int riktit går som man tänkt sig...

Ja var ska jag börja?
Kan ju nämna något som jag förbisåg i inlägget om min sons födelsedagskalas: det faktum att jag inte klarar av någon som helst stress längre -varken positiv eller negativ. Så på kvällen (passligt innan Eurovisionen började) så fick jag dessutom ett av mina anfall... jag ska bespara er detaljer men kallsvett och mage i uppror kan ganska bra beskriva mina anfall. Och det blev klassat som "stressmigrän" då jag skrev studentskrivningarna (men utan att huvudet värker), men i vilket fall som helst så uppkommer det efter att jag stressat (framförallt psykisk stress) över något och sedan slappnar av för att det gått bra eller är över. Superskoj -not!

Nåja, Eurovisionen kollade jag tills alla bidragen hade uppträtt (och Timberlake) så jag fick delta i poänggivningen med Eurovisionsmaffian (som jag o mina vänner kallar oss då vi samlas för att se på det) via chatten. Hade tippat Australien som vinnare men är glad Ukraina vann för dem hade jag också gett 10 poäng åt! Lite surt i efterhand att Danmark gav poängen fel men eftersom det ändå inte hade påverkat vinsten så är det bara att rycka på axlarna och gå vidare angående det enligt mig. Men så fel kan det gå för andra.
Så ESC natten gav alldeles för lite sömn märkte jag dagen efter då jag var helt slut konstant. Och dessutom klättrade barnen på väggarna av tristess då de fått vara mestadels inne på grund av regn och rusk! Försökte som sagt ha lite styrketräning med dem men hjälpte inte nämnvärt.

Så det var tur mamma sa åt oss att komma ut på besök! Och vi var ute med moffa och sprang av oss en hel del till först. Eller, det vill säga tills Viggo försökte springa på vatten och tog ett magaplask i träsket (bara på väldigt grunt vatten där vi brukar ha båten)! Så då fick moffa bära in en väldigt våt pojke så vi fick vara inne och leka en stund istället (och inspektera övre våningen igen). Egentligen skulle de ju inte alls velat fara hemåt nå men det började bli sent.
Och inte kändes det som om man fick sovit nog den natten heller.

Så igår, måndag, var de halv dag i dagis -och jag hann egentligen inte göra något vettigt alls! Eller städade lite eftersom jag trodde vi skulle få besök men de kom aldrig. Och hade gubben på mat. Som jag sedan såg på film med på kvällen (och skickade iväg honom att bli FTF på en ny cache, alltså First To Find) så blev sent att lägga sig. Och då ville inte barnen sova, först kom Nina springande, sedan Viggo då hon hade somnat om i sin säng, så då Viggo sko böri sov me oss kom Nina igen o de börja bråk om vem som sko sova på vilken plats med oss så Viggo blev pigg, vi fick gå i hans säng då igen och just som han tänkte börja somna om kommer Nina och smäller upp dörren och störtar i sin säng så då var Viggo klarvaken igen en stund. Så ungefär 4:30 var klockan då jag slapp på wc och skulle lägga mig, men då vakna ännu Nina och väckte Viggo en gång till... så kanske närmare 5 som jag somnade på riktigt och 6:15 ungefär steg de upp och tyckte det var morgon då.

Så det blev en otroligt kort natt. För mig alltså. Så idag har det varit zombiemode hela dagen. Åtminstone har jag inte orkat studera alls utan skrivit brev istället. Och gubben var på mat.
Ja och så var min far hit för att kolla på diskmaskinen som slutade funka igår! Men vi fick inte gjort något åt den. Putsa noga alla filter och sånt men den har "flödats" (typ svämmat över i den) så imorgon kommer en reparationsgubbe och kollar den. Så skulle behöva diska för hand idag nudå två maskiner... men torkskåpet är fullt med annat så skulle behöva tömma det också först då, vilket inte lockar nämnvärt eftersom allt vore utspritt på arbetsbänken sådär passligt tills barnen kommer hem från dagis...

Så får bara hoppas den blir snabbt reparerad imorgon istället, får jag köra flera maskiner efter varandra då istället. Har igång en tvättmaskin dock, den funkar ju ännu så.
Och ikväll blir det löpträning/backträning då från Vörå IF motionssektion. Hur jag ska orka det vet jag inte just nu men va ska de int gå på na vis...

Bild hittad via Googles "otur" resultat

2 kommentarer:

Yvonne sa...

Nu kan det bara bli bättre... hoppas jag. Kram!

Marion sa...

Tack! Och det hoppas jag oxå :)