måndag 23 maj 2016

Veckans motionssaldo

Skrev inte desto vidare om förra veckans träning, så tänkte att jag gör det nu istället i ett enda inlägg.

Började med vilodag på måndag, tisdag kväll löpskolans backträning (tog musten ur oss alla) och avslutade, min vana trogen, med fem minuters simning i terapibassängen. Fem minuter kanske inte låter så mycket men jag är otroligt dålig simmare och när jag simmar bröstsim/grodsim så får jag sjuk rygg! Vad det är jag gör fel har jag ingen aning...

Onsdag fick bli vilodag, torsdag tränade jag mage/rygg på kvällen. Tog endast 24 minuter (så 6 minuter ägnade jag åt att hjälpa mina barn förra gången) fast jag fokuserade på att göra varje övning så långsamt och kontrollerat som möjligt. Fast kontrollerade via min tickande klocka att vilade 20 sek mellan seten och 30 sek mellan olika övningar, plankan utökades till 1 min 15 sek. Så mer än nöjd med träningen!

Torsdag var det ganska mulet men barnen behövde slippa ut och studsa av sig lite energi, jag passade på att ta med hantlarna och körde arm/skuldror/bröstmuskler. Samma övningar som tidigare, 39 minuter totalt. Ingen koll på hur långa pauser. Mina triceps verkade inte återhämtat sig helt då ännu, var otroligt tungt redan första repsen! Men kom igenom alla övningar och höll kontrollen konstant!

Fredag var vilodag, gick med vagnen till butiken förstås och hölls ju på fötterna hela kvällen/natten då man diggade konserten.
Lördag var också vilodag men var ju på fötterna hela dagen i Rewell Center på Möjligheternas Torg.
Söndag, hade tänkt söka efter nå yogavideo men barnen så upp och ner så vi for ut och kör, gick till butiken, hoppa alla på studsmattan lite, grilla korv och så vidare utomhus nästan hela dagen. Var ju underbart väder dessutom!

Nu börjar nya veckan, förra veckan fuskade jag otroligt mycket med maten (eller under helgen). Vågen visade dessutom +1 kg så blir nya tag nu. Det är klart, kan ju ha fått mera muskler också på två veckors regelbunden träning -men mäter inte det förrän i juni!

Bjuder här till sist på två bilder från helgen, en från konserten med min kompis och en från Möjligheternas Torg:

Före keikkans början på WS Arena

UMR Selfie

Inga kommentarer: