onsdag 23 november 2016

Från studenten till nutid!

Jag hade ju ett inlägg med bilder från skoltiden fram till att jag tog studenten (se här). Ingen svarade varken bu eller bä om ni ville se min "vidareutveckling" men bestämde mig nu för att ändå bjuda på den.
Så då kör vi!


Juni 2007, RockPerry i Vasa.


Uppträder med LaFo hösten 2007. Samma klänning som på förra bilden men fyller upp den en aning mer, ungefär med 40 kg mer tror jag det var i det skedet.


Juni 2008, RockPerry igen. Inte hunnit gå ner mycket då ännu...


Februari 2009. Korthårig med rött hår och testar på att försöka få in mera färger i mitt klädskåp. Funkade inte vidare bra och min viktresa har just på allvar startat med hjälp av Viktväktarnas poängsystem.


Maj 2010 på kryssning Åbo-Sthlm. Hade förlorat ca 30 kg från den tyngsta tiden.


Prövade vara blond en sväng också i samband med närvårdarexamen. Eller, det var egentligen för att färga håret rosa som jag var blond.


Sommaren 2011. Nu är jag mig själv igen med stil och hårfärg och allting! 


Sen tar vi ett skutt över båda graviditeterna och landar på december 2013. En månad efter att jag fått mitt andra barn och jo, bilden säger sanningen: under båda mina graviditeter så gick JAG ner i vikt. Jag menar, magen växte och barnen växte MEN vikten stod så gott som stilla eller bara några få kilon upp. Så efter dotterns födelse var jag (viktmässigt) i bästa formen!


Jakobstad Pride. 26.7.2014. En fin dag! 


Oktober 2014. Kort hår igen (märker ni att jag inte kan bestämma mig om jag ska ha kort eller långt?) och åter ett försök att få in mer färg i klädskåpet (i form av en lila- och en rödrutig flanellskjorta).


April 2015, ska se Poets of the Fall i Härmä. Gått upp lite igen då mådde dåligt en tid men håller mig till min egen stil!


Och till sist, 20.11.2016. Är nu i min bästa form sedan första halvåret av 2007, vågar nästan påstå att jag är i ännu bättre form än jag var då!
Min vikt är nujust under 55 kg men styrkan är högre än tidigare, likaså konditionen är på bra nivå. Jag trivs i mig själv och håller fast vid min stil. Har nu 4 tatueringar och alla har någon betydelse för mig, har dessutom många fler som väntar på att verkställas.

Har jag nu något mål med mitt utseende? Nej, inte egentligen. Jag har nått min målvikt och känner inget behov av att gå ner i vikt. Nu vill jag bara fokusera på att psykiskt se att jag ser bra ut.
Däremot har jag mål då det kommer till styrka och kondition! Jag jobbar vidare mot ett maratonlopp senast 2022 och jag vill bli starkare i hela kroppen, jag vill ju ännu pröva på ett riktigt hinderlopp och inte bara Color Obstacle Rush (vilket ju nog är jätteroligt men inte så krävande styrke- eller konditionsmässigt. Så kanske jag borde sätta upp ett Tough Viking år xxxx mål också? Men hur i all sin dar tränar man inför ett sådant lopp? Eller VAD ska man träna?

I vilket fall som helst så har mitt mående psykiskt och fysiskt gått mycket upp och ner. Just nu är det på topp och jag kommer att arbeta för att hålla det på topp!

2 kommentarer:

Marias Memoarer sa...

Vilken resa du gjort, och så härligt att se hur bra skick du är i idag, det syns på dig att du mår bättre dessutom :)

Marion sa...

Tack snälla Maria :) Och jo, man kan lugnt säga jag är i bättre skick idag och mår bättre -både fysiskt och psykiskt. Och tänker fortsätta trenden uppåt eller åtminstone hållas här :)