lördag 5 november 2016

Halloween 2016

Jag vet att det egentligen är Allhelgona idag och inte Halloween, men vi firade Halloween idag med maskerad!

Fick inte alls fotat allt jag hade tänkt innan festen var igång, var (som vanligt) färdig typ då första bilen svängde in på infarten så.
Så jag ber om ursäkt att en del bilder kan va lite "fula" med påbörjade kakor osv, ni får bara hoppa över detta inlägg isåfall!


Dukningen på bordet.

Det var, ärligt talat, ett rent helvete att rensa ur pumpan! Men fick det gjort.

Spöken, enkla varianten, på alla köksskåp. Och här fanns sen kakorna.

Hallen och lite av sovrummet, spöken på rad i hallen och ballonger och fladdermöss i sovrummet.

En gubbe på besök!

Lite mera av köket. Till vänster vid skåpen fanns bålen.

Spiderweb, och lite vardagligare prydnader.

Uppe till vänster: första pumpapajen någonsin (tur nog kolla jag före receptets angedda tid). Där finns också lite kvar av chokladkakan, men den gick åt fort -fast jag färgade den svart. Den turkosa är vanilj ELLER kardemumma/nejlika -och den gröna är den andra smaken av de två. Rosa var citronsmak.

Så det var riktigt trevligt! Och det tyckte alla andra på plats också.
Så ser redan fram emot nästa års maskerad!
Men först ska vi fixa min och Ninas födelsedag om två veckor.

(Ps. Kläderna kommer upp i ett annat inlägg snart)

2 kommentarer:

Marias Memoarer sa...

Så fint pyntat, synd att jag missade det! :)

Marion sa...

Tack :) Och det kommer ju fler år! Hoppeligen har jag råd att skaffa lite nytt pynt då också ;)