söndag 20 november 2016

Grattis älskade dotter!

Idag firade vi min underbart söta dotter, dagen innan hon officiellt blir tre år gammal. Redan för en par veckor sedan hade hon sagt vad hon ville bjuda på åt gästerna:

  • Prinsesskex
  • Chokladtårta
  • Massor med frukt
  • Citronkaka
  • Chokladmuffins enligt mommos recept
Så det var bara att börja planera, handla och baka! Visste ju att hon älskar att vara prinsessa just nu så försökte hitta ballonger och fat i temat (tyvärr hade ju inte lokala affärerna annat än älvor på sina engångskärl men det gillade hon ändå). 
Mommo var snäll och ställde upp och bakade hennes chokladmuffins, med amerikanska pastiller (? det tror jag de heter iallafall) på -och hon åt närmare 7 stycken av dem.
Skulle laga maräng också men eftersom första satsen så började jag fel genast blev det 4 citronkakor istället för en -och sedan ganska dåliga maränger eftersom andra försöket inte lyckades heller.
Frukter vi hade var: kiwi, banan, päron, äppel, vattenmelon och vindruvor -och förstås små cocktailpinnar med hjärtan och blommor på att plocka med.
Kexen blev fanipala, och de kex med rosa glasyr och strösselprickar (minns inte namnet och redan slängt asken) som hon själv valde ut på Minimani.
Hallonsaft, kaffe och te släckte törsten.
Och chokladtårtan hittade jag på Tasteline, men lade vispad grädde i mitten och blev två tårtor med bara ett mellanrum.

Det verkade som om det blev väldigt lyckat. Och hon tackade fint för alla presenter och studerade alla noga (förutom nattlinnen, men de valde hon mellan till natten) och fick när hon somnat (på kanske 10 minuter utan nå extra gnäll!!) plocka bort hennes nya pussel och djur ur hennes säng -de skulle ju alla sova med henne.

Imorgon får hon bjuda på frukt vid dagis! Oj vad jag tror hon kommer att tycka om det...! 

Ja, det är ju även min födelsedag imorgon, men det tar vi upp i ett annat inlägg!

Jag tror jag lyckades välja riktigt bra present

Ballonger och serpentiner

Chokladtårtan med hjärtan och tre ljus

Födelsedagsbarnet blåste ut alla tre samtidigt

Alla kort skulle läsas också

Inga kommentarer: