måndag 7 november 2016

Lite över en månad Leangains

Länge sedan jag uppdaterat något kring hur det går på periodiska fastan! Så idag hade jag mellanvägning, tänkte jag skulle dela med mig lite resultat då det nu är 5 1/2 vecka sedan jag började med 16:8.


  • Vikt: 56,3 -54,8 (-1,5kg)
  • Fett%: 36,2 -34,8 (-1,4%)
  • Muskel%: 26,7 -27 (+0,3%)
  • BMI: 24,7 -24 (-0,7)
  • Överarm: 29,5 -29 (-0,5cm)
  • Bröst: 93 -91 (-2cm)
  • Navel: 85 -83,5 (-1,5cm)
  • Bak: 92,5 (+/-0cm)
  • Lår: 56 -53,8 (-2,2cm)
  • Vad: 35,5 -34 (-1,5cm)
Så det är mätbara resultaten! 
De icke mätbara resultaten då? 
  • Kännt mig piggare än innan. 
  • Sötsuget hölls i skick (tills kvinnornas hatade vecka närmade sig).
  • Morgonen har varit lätt att avstå från något extra (fick ju mitt älskade te).
  • Kvällarna framför tv skulle man gärna haft nå ätbart, men de flesta kvällar har ändå gått bra.
  • Jag har haft fuskdagar OCH en hel fuskhelg! Och det har ändå gett hyfsade resultat.
  • Jag upplever att huden mått bättre (med undantag av min psoriasis) under denna tid.
  • Koncentrationen på förmiddagen (innan ätfönstret börjar) har varit på topp!
Så, kommer jag att fortsätta?
Jajamänsan!
Kommer jag att justera något?
Tror jag ska försöka äta 1800kcal/dag istället, alltså minska max med 200kcal/dag. Och fortsättningsvis inte räkna den träning jag utför. 

Men makrona (alltså hur mycket kcal som ska komma från proteiner, fett respektive kolhydrater) kommer fortsättningsvis vara:

Protein: 2x55=110 gram/dag
Fett: 1,2x54=65 gram/dag
Kolhydrater: resterande kcal.

Så ska vi se vad det för med sig i långa loppet! Men nu ska jag få fyr i vedspisen och träna övre kroppen (redan gjort dagens utmaning, 50 crubch/75squat/45sek planka). Så får ni nästa update om ca en månad igen!
Men oj vad jag längtar efter snö, så man fixk börja skida och träna till BotniaVasan...!

Såhär ser mina makros ut i Lifesum

Inga kommentarer: