måndag 21 november 2016

Levt i 28 år!

Ja, alltså 28 år. Det är min födelsedag idag så jag har faktiskt levt i 28 år och påbörjar idag mitt 29:de levnadsår. Känns som en evighet jag har funnits! Men egentligen är det ju en väldigt kort tid, bara en liten vindpust i evigheten typ.

Firade tillsammans med min dotter igår, hon var ju den absolut bästa 25 års presenten jag kunde få! Får ju se hur länge det tar innan hon inte vill dela dag med sin "pinsamma mamma" (eller tråkiga eller coola eller vad jag nu blir). Men hur som haver, igår firade vi fast dagen är idag. Så idag blir det bara lugnt här hemma, i ösregnet där ute.

Tänkte att jag skulle, för skojs skull, lista 28 saker om mig -såhär att eftersom jag ändå blir 28 så ska det ju vara den mängden! När jag listat dem får ni supergärna kommentera om ni vill höra mera om något i ett eget inlägg.


  1. Jag kan bara säga R om det kommer efter ett D, till exempel DRömma. Och tidigare inte ens då.
  2. Jag trivs inte i andra klädesfärger än svart, oavsett hur jag försöker pröva så använder jag bara svart (förutom sovstund och träningsstund då färger nog är ok).
  3. Jag är en utåtriktad introvert. Jag vill umgås mycket och delta i grejer, men jag är gärna en åskådare när jag väl är där.
  4. Jag väger nu det minsta sedan högstadiet/gymnasiet! På ett bra sätt eftersom jag är så kort!
  5. Jag är inte en så lugn mamma som jag önskar men jag jobbar ständigt med det, och oavsett hur irriterande barnens trots kan vara så ser jag alltid till att de hör "mamma tycker om/älskar dig jättemycket" och kramar dem hårt flera gånger per dag. 
  6. Jag längtar efter att ha råd med en ny tatuering! Har flera planerade men är två som jag faktiskt på allvar vill ha (de skulle bli nummer 5&6).
  7. Jag är jättekänslig för stress. Alltid varit känslig men blivit ännu värre. Redan att baka i lördags inför kalaset gav mog stressymptom på kvällen, likaså själva kalaset gav mig efteråt (jag reagerar på att jag stressat för mycket då jag slappnar av).
  8. Jag har 1000+1 ideer som cirklar i mitt huvud konstant, men på grund av punkt 7 blir få förverkligade...
  9. Jag har haft två konstaterade depressioner men inte egentligen tagit emot vård för någon av dem.
  10. Jag har väldigt dåliga tänder. Emaljskador och uppdraget tandkött åtminstone.
  11. Jag tycker inte om att bli distraherad när jag ser på film, varken hemma eller på bio utan vill se och koncentrera mig på den.
  12. Jag skulle gärna prova på att ta modellfoton, eller någon form av fotosession åtminstone!
  13. Jag får ofta katastroftankar i stil att något ska hända mina barn när jag inte är med dem (dagistimmarna till exempel).
  14. Jag tycker om att laga mat, men inte vågat pröva på så mycket förr.
  15. Jag skulle vilja ge ut någon bok, har ju skrivit x-antal historier.
  16. Jag hoppas kunna fortsätta vara med i sommarteatrar snart.
  17. Jag önskar ibland att jag skulle satsat mera på dansen! Eller att jag skulle komma mig för och plocka upp intresset på nytt.
  18. Att flytta tillbaka till Kalapää känns som ett av de bästa valen jag gjort hittills!
  19. Jag önskar att jag hade gröna fingrar så jag kunde laga jättefin trädgård och självförsörjande under sommarmånaderna.
  20. Redan under lågstadiet läste jag allt jag kom över kring paranormala fenomen, oförklarliga händelser och dylikt.
  21. Jag är en kratta på att rita!
  22. Om än jag älskar att spela teater tycker jag det är hemskt att försöka hålla tal eller annars bara vara mig själv vid offentliga framträdanden.
  23. När jag var liten försökte jag skydda skadedjur/-insekter och mata dem (möss, flugor mm).
  24. Jag ser bara fram emot att bli äldre och äldre.
  25. Jag har en så kallad atlastunga så jag känner smaker bättre än många andra och maten blir lätt för stark.
  26. Skuldsaneringen tar slut 2021.
  27. Jag spelar på Eurojackpot när vinstpotten blir över 20 miljoner, man kan ju alltid hoppas!
  28. Om jag inte hade barn skulle jag resa till ett nytt land varje år, men jag hoppas på att de ska vilja resa med mig när de blivit en aning äldre.
Oj, det var svårare än jag trodde! Men avslutar med en bild av mig, från sista kvällen som 27 åring! 


2 kommentarer:

Ida sa...

Grattis! Hoppas du haft en fin dag :) kram

Marion sa...

Tack, och jodå :) Men firar min födelsedag på riktigt först nästa veckas helg ;)