söndag 27 november 2016

Suomitutka

En annan undersökningssida jag är med på är Suomitutka (klicka på namnet för att gå till hemsidan). Som namnet antyder är även den på finska.

Den går ut på att besvara enkäter (länk som skickas via email). För varje enkät får man mellan 10 cent till en par euro i belöning. Detta samlas på din profil och när du samlat minnst 10€ får du summan antingen till PayPal eller som ett Superlahjakortti (se här på presentcard vad det är), alternativt donera till WWF.

Hur långa enkäter? Varierar från enkät till enkät samt om du har något att svara (till exempel en enkät om byggnadsfirmor så kände jag inte till någon av de uppräknade så tog slut genast), men det står en uppskattad tid alltid samt att desto längre enkät desto mera ersättning får man vanligen för den.

Hur ofta får man dem? Går att ställa in på profilen frekvensen av enkäter, jag har inte tyckt det kommit för ofta, nästan så jag vill de ska komma tätare!

Är det värt tiden? Det tycker jag! Brukar spara emailen oöppnade tills barnen ska läggas (sitter alltid och jyklar med telefon då ändå) och fyller i den jag fått då.



Och nej, jag får ingenting av suomitutka för detta inlägg. Tipsar bara vidare!

Inga kommentarer: