måndag 14 november 2016

Vinterlista!

Hittade denna lista angående vintern på Ellens blogg: Blejk, Fejt & Fab och bestämde mig för att stjäla den. Jag föreslår även ni kollar in hennes blogg om ni inte redan hittat den!

När jag loggade in möttes jag dessutom av den nya siffran 110 000! Jag trodde aldrig min blogg skulle bli öppnad så många gånger när jag började på. Så tack så mycket!

Nu över till listan!

Vad tycker du om vintern?

Tja, beror lite på hurdan vinter du menar? En mörk, regnig och halvkall vinter -nej tack! En vit snöig och -10 -> -20 -ja tack!

Hur kommer du se ut i vinter?

Som en michelingumma! Har ett par rediga vinterstövlar, utebyxor och en tjock Helly Hansen jacka (den kirrar lätt upp till minus 30!)

Snö och -20 grader eller snöfritt och +10 grader?

Snö snö snö!!!

Några särskilda planer för din blogg i vinter?

För bloggen? Ingenting

Vad gör du för att få upp värmen när det är iskallt ute?

Går in. Nä men oskojat, får jag kallt så är det inte bara kallt utan händer och fötter värker så in i h-vetet!! Så jo, jag går in om får kallt. Lurar in barnen me löften om varm choklad och kaka...

Berätta om ditt bästa vinterminne.

Jag vet inte... jag tror det byts hela tiden nujust med småbarn! Som nujust är lyckligaste minnet min snöfight (inte snöbollar utan pudersnö) med barnen vi hade för en par veckor sen... ifjol var det att se Viggo och Nina stå på skidor...

Nämn fyra saker du vill göra i vinter.

Jag ska delta i BotniaVasan i februari! Japp de ska ja!! Ha planera så många år men nu ska jag va me! Ha börjat träna redan!

Jag vill åka mycket pulka med barnen. Måste bara komma på vilken backe vi ska ta...

Jag vill ta en hotellweekend med min man. Vi har ju en gratisnatt att lösa in!

Nämn kultur du planerar att konsumera inom de närmaste månaderna.

Bokcirkelns böcker, vilka det nu än blir de väljer.

En hel hög med skräckfilmer som jag o gubben inte kollat igenom än.

Om det blir nå mer får vi se.

Vad vill du att ska vara annorlunda denna vinter i jämförelse med förra vintern?

Den ÄR redan annorlunda! Den är på sätt och vis lugn (trots barnens trots) för jag vet var jag har min man.
Jag har ett hus som är mitt.

Jag hoppas bara jag lyckas slappna av!

Inga kommentarer: