fredag 3 februari 2017

First photoshoot -ever


För en tid sedan efterlyste jag en fotograf som kunde tänka sig fota mig till Miss Rock. Hade börjat ge upp hoppet när jag plötsligt fick meddelande på Instagram (hade inte ens kommit på det fanns meddelanden där). Där var en som hade hört jag sökte, läst om Miss Rock och lite om mig -och var villig att ställa upp som fotograf! Tack igen Jan (instagram) för att du ställde upp. Och tusentals tack för de bilder du tog!


Eftersom Miss Rock regler säger att bilderna som skickas in är i deras ägo har jag väntat tills nu innan jag delat med mig kring photoshooten. Nu känner jag att det inte har någon skillnad om alla bilder från sessionen eller endast de inskickade blev i deras ägo -jag slapp ändå inte vidare från första gallringen. Men inte hänger jag läpp för det! Blev en rolig erfarenhet rikare och fick superfina bilder på köpet!


Kan ju inflika att jag aldrig stått framför kameran såhär "som mig själv" tidigare heller. Så verkligen glad att du var så avspänd Jan! Annars skulle det nog känts mycket hemskare tror jag. Och tack för alla tips du delade med dig av kring om jag någonsin fotograferas igen, både kring praktiskt och teoretiskt!


Så någon som behöver en modell? I'm all ears! Haha skämt åsido så vore det jättekul att få stå framför kameran, betalt eller inte! Fast, inte vet jag om jag vill föreställa någon annan då heller än mig själv... så kanske inte hittas nå som passar mig ändå.


I ärlighetens namn så var jag helt otroligt nervös hela tiden, och kallt var det! Så glad det inte syns på bilderna hur skakig jag var! Och detta är ju bara några av de bilder som blev lyckade, och förstås en drös med mindre lyckade bilder också.
Dessutom, nu har jag gjort livsmål 43 och delvis 42! Fast jag inte kom vidare så har jag försökt, och det känns super! Och jag var ju inte modell för nå speciella kläder men jag fick prövat att stå framför kameran, därav 42.

4 kommentarer:

Marias Memoarer sa...

Så grymt snygga bilder på dig iaf!! :)

Jossan sa...

Sjukt snygga bilder och härlig stil med attityd! Stövlarna är så fina. Sätt gärna upp flera bilder från shooten. Hoppas själv kunna göra en liknande nån dag..

Marion sa...

Tack så mycket 😊

Marion sa...

Du ska absolut göra det! Kändes super att faktiskt få det gjort! 😊 Och tack! Säkert kommer det upp fler i något skede, har inte bara ännu bestämt mig vilka som ska visas eller inte... men stay tuned! 😉