torsdag 23 februari 2017

Matlagningslista

​1. Vilket recept har varit det allra mest lyckade receptet som du har testat? 
Svårt att välja bara ett! Varannan vecka prövar jag ju 7 olika recept (då vi bara är 4 i huset som ska äta) och nu har väldigt många varit goda!

2. Vilket recept har du totalt misslyckats med?
Krämer har varit min kryptonit en väldigt lång stund, men nu har jag lyckats en gång så hoppas det innebär att jag lyckas i fortsättningen.

3. Har du någonsin satt ihop ditt egna recept, i så fall, vad för recept då?
Kyckling-kvargpajen är väl det senaste (klick)! Så det blev gott!

4. Finns det några moment som du aldrig bryr dig om i ett recept?
Beror på receptet. Ibland följer jag inte om det ska vara färska kryddor/grönsaker utan kan ta frysta eller kryddburkar. Så då kanske jag skippar det. Och förstås, eftersom jag är överkänslig mot lök och vitlök så skippar jag det som ingrediens alltid.

5. Vad bakar du helst till en vanlig fika? 
Eftersom barnen ska vara med blir det oftast muffins eller vanlig kaka, och de väljer oftast choklad/kakaosmak.

6. Vilken maträtt bjuder du helst på om du vill imponera på någon?
Något jag vet att är gott, tex baconlindad kyckling med creme bonjour och potatismos/franska.

7. Vart förvarar du alla dina recept?
De jag prövar, och smakar gott, så klipper jag ur tidningen och klistrar i ett recepthäfte så att jag har dem på vara tills behöver ideer igen.

8. Vilket recept har du velat testa men ännu inte har haft tid till?
Olika grytor som ska koka länge.

9. Hur och var hittar du inspiration till nya recept?
Som sagt så prövar jag nya från S-kedjans Samarbete tidning samt K-kedjans K-ruoka tidning. Så blir mycket nya recept och tips man får då.

10. Ett bak och ett matlagningstips till dina läsare är..?!
Vågar inte ge något annat tips än: våga prova nya smaker och födoämnen! Kan bli super (eller kan bli väldigt dåligt).

(Hittad på: http://nouw.com/blogglistor)

Låter armen vila och ger ett inlägg bland utkasten idag.

Inga kommentarer: