torsdag 9 februari 2017

Sorterat saker -check!

Äntligen kan jag skriva att jag gått igenom alla våra saker! Burit in en låda i gången från uthusen och gått igenom dem. Mycket har hamnat på slänga/bränna högen och lika mycket nästan på sälja högen. Så bara det blir lite varmare dagar ska vi ta en runda och fotografera allt vi har extra/dubletter eller ingen användning för och lägga till salu (troligen via FaceBook-loppis).

Gått X antal varv fram och tillbaka med såna lass

Okej, jag ljög lite. Matias alla lådor med elektronik (sladdar, minneskort?, hårdskivor? och så vidare) är kvar i uthusen för jag sade redan att jag vägrar gå igenom dem (vet ju inte ens vad en tredjedel är för något så). Likaså alla hans pappersmappar eller dylikt så är kvar -tänker inte vara ansvarig för att hans nå viktiga papper från hans gamla företag går förlorade! Men det vet han om så han får kolla dem själv.

Jaja, det finns ännu de filmer vi har sett (några hundra), nå filmer vi inte har sett (typ två eller tre plastlådor) och alla böcker som jag läst medan jag bott annanstans. Men tar inte in dessa saker ännu. Varför? Jo för att jag har noll aning om vart jag ska lägga alltihopa! Böckerna skulle ju behöva komma sig in i värme -men just nu finns det inte en chans att de har plats ens i sina lådor på golvet! Har redan ett hörn i sovrummet fullstapplat med böcker som fanns kvar här sedan jag var yngre och som jag läst. Meningen är ju förstås att de böcker jag läste i lågstadiet -ska flyttas i de äldre flickornas sovrum. Men det är ju sen, när det finns två rum där nere för dem att sova i. Till dess får jag så lov och hålla böckerna här uppe i mitt rum, ovanpå varandra i halvstadiga högar.

Funderar och funderar på väggarna i de olika rummen också. Konstaterade ju att jag har hur många väggord och andra väggdekaler som helst (även fast jag nu lagt en stor del i säljhögen) och de kanske inte passar så bra på tapeter -men vill inte ha bara målade väggar heller! Och, mina anteckningar kring vilka av de tapeter vi har som ska vara på vilka väggar är *poff* försvunna. Så skulle behöva mäta alla väggar och tapetrullar igen...! Skulle inte tro det... suck. Får försöka hitta dem någonstans ännu bara. Har bara ingen aning om var jag ska försöka leta vidare!

Och på lördag ska vi kanske börja på och fixa Ninas golv! Det är planen just nu åtminstone. Hoppas det ska gå utan några större problem -jag har aldrig pusslat ihop laminatgolv så vet inte vad jag ska förvänta mig. Och då vi vet hur länge ett rum tar så kan vi planera när vi ska påbörja Viggos. Och så vidare till lekrummet och sist vårt rum och wc på övre våningen. Och om ungefär en vecka ska vi väl och inhandla målfärg, för taket på insidan och den nya väggen i trappan. Kanske hittar någon tapet som passar i Ninas rum också? Förutsatt att jag kommer på vilken tapet jag hade planerat på hennes ena vägg då!

Så nu ska jag svänga huset upp och ner i jakt på mina tapetanteckningar! Håll tummarna att de hittas...!


Bygger vi skoskåp, var och hur de blev ser ni en annan dag

Inga kommentarer: