måndag 20 februari 2017

Monster and the Beauty /Cuteness


Tyvärr är bilden upp och ner i inlägget fast rätt i redigering. Vet inte varför... försökt ladda om, lägga till på nytt... nå, ni får göra lite nackjumppa annars!

Första av dem döptes till Monster and the Beauty (den med blomman) och den andra är då Monster and the Cuteness (katten).

Jag ritade dessa två under perioder när jag kände mig helt utanför allt. Då jag kände mig som ett monster som ser något vackert eller sött för första gången. När jag tyckte att jag inte hörde hemma någonstans och inte visste vilken väg jag skulle svänga på mig för att orka vara. Inget jag såg gav mig äkta njutning (såsom man njuter av vackert väder, snygga killar osv med ögat och sinnet).

Idag då? Känner jag mig väldigt hemma i mig själv och det liv jag skapat. Klart det kommer fram situationer då jag inte är lika självsäker eller alltid vet hur jag förväntas bete mig, men de är mera undantag än regel idag. Jag är inget monster längre -har väl aldrig varit det trots allt- och jag ser vackra och söta saker varje dag. Om inte annat så ser jag ju mina barn och min man så gott som varje dag, och de är alla tre både vackra och söta. Och jag kan njuta av dem, och jag kan njuta av en vacker solned/uppgång. Skulle någon sagt sådant under teckningens tid så skulle jag inte trott på hen...

Inga kommentarer: