onsdag 18 januari 2017

Bokrecension - Problemskapande beteende vid utvecklingsmässiga funktionshinder

Författare är Bo Hejlskov Elvén och boken tar upp ämnet Lågaffektivt Bemötande. Med andra ord något som jag redan tangerat här på bloggen flera gånger i och med att jag försöker lära mig ett mera lågaffektivt förhållningssätt till mina barn (och främst då kanske min son).

Det sägs ändå att LAB kan, och ska, användas mot alla -även vuxna- oavsett om man har en diagnos eller inte. Och egentligen tror jag på det också. För ingen vill väl ha en massa onödiga konflikter? Ingen förälder tycker väl om att skrika sig hes på barnen när de "inte uppför sig som de borde"?

Men det är svårt! Det är helt otroligt svårt att ändra sina tankebanor och handlingssätt, så jag hoppas att min bekanta inte har bråttom att få tillbaka boken -blir nog att läsa den en gång till och skriva upp franska streck kring vad jag lär mig och behöver komma ihåg.

ISBN: 978-91-44-05652-4



Inga kommentarer: