måndag 30 januari 2017

Easyway Kroppssammansättning

På Norrvallas träning & inspiration evenemang (klick) fanns det möjlighet att kolla sin kroppssammansättning. Något jag gjort både 2015 & -16 också. Hittade tyvärr inte pappret med resultat från 2015 -så får bli jämförelse 2016 - 2017.


Vikt: 63,4 - 53,3
Fett (kg): 23,1 - 13,6
BMI: 27,8 - 23,4
Fett (%): 36,5 - 25,6
Vidare så kan det konstateras följande:
Min midja är bredare än mina höfter.
Min övre kropp är starkare än min undre.
Min livsstil har  gått från Varning till Normal.

Väldigt intressant då min våg säger fett% är 33! Och jag därför hade som mål 22 till årets slut... nu känns ju det väldigt nära plötsligt och får fundera om jag borde förändra mitt mål. Men hur som haver, är mer än nöjd över fjolårets resultat! Jag menar, dessa mått säger ju sitt tydliga resultat ändå att jag jobbade hårt i fjol! 

Just nu är jag ändå i en svacka vad gäller träning och kost. Men bara jag hittar motivationen igen kör jag på igen! Tror jag behöver ett mera tydligt mål åt mig själv än siffror -något jag ska göra eller få vid mållinjen kring träningen och kosten. Vad det ska vara vet jag ju inte förstås, men kanske det uppdagas ännu!



Några tips på färden eller kring målet?

Inga kommentarer: