torsdag 5 januari 2017

Finlandssvenska läsutmaningen

YLE har publicerat en bokutmaning på sin sajt (klick) för 2017. Tänker ni hänga på?

Det menar jag göra! Även om ni inte menat hänga på och även om ni hittar samma info via länken tänkte jag lista alla böckerna här nedan:

Januari: en gul bok
Februari: något som gör dig upphetsad
Mars: levande nobelpristagare
April: inhemsk klassiker med ett A i titeln eller i författarens namn
Maj: poesi efter år 2002
Juni: en fantasybok utan drakar
Juli: rysk klassiker på minst 500 sidor
Augusti: en bok som ingen annan får se dig läsa
September: bok från antikvariat
Oktober: en deckare av en man
November: bok där författaren har hatt på bilden
December: en bok en vän rekommenderar

Så lycka till säger jag åt er nu bara! Och om ni har några tips på böcker som passar in på någon av dessa kategorier, var så vänliga och dela med er!

Och vartefter jag läst någon bok så antecknar jag dem i min läsedagbok (men snart full) och ska försöka minnas att skriva små recensioner hit också vartefter.



#fisvläsutmaningen 2017

4 kommentarer:

Yvonne sa...

Vad kul :D det kunde vara värt ett försök för mig som läser (ljudböcker) hela tiden :)

Marion sa...

Ja absolut! Det tycker jag verkligen, kan ju vara ditt andra "nyårslöfte" som hoppeligen inte försvårar studierna alltför mycket 😊

Emma sa...

Jag ser jättemycket fram emot den här läsutmaningen, ska definitivt försöka ta mig igenom listan! Lycka till med läsningen!
- Emma

emmakan.ratata.fi/blogg

Marion sa...

Tack detsamma! 😊