söndag 29 januari 2017

Norrvalla Training and Inspiration event

Igår (lördag 28.1) ordnades Norrvallas årliga fitnessevenemang! Tredje året jag deltar nu och har tyckt om dem mycket varje år.


Goodiebagens innehåll
  • Nocco bcaa, folk fick olika smaker. Min blev röda bär (inte smakat än).
  • Rabatt till Stadium, Mammamage och 
  • Magnesiumpåse
  • Nå mot uppsvälld mage
  • Drickflaska från Stadium
  • Shampo-, tvål- och fotkrämsprover från Dermosil
  • Superfood förpackning
  • Bcaa pulver
  • Äpple (fick ta vid behov)
  • Reklamblad
Så helt okej innehåll. Iår var det inte så många utställare, inte så många som jag hade hoppats på iallafall.

  • Två olika superfood.
  • Forever Living aloe vera
  • Folkhälsan utbildning
  • Nocco (teamet Trifinity som representanter)
  • Mammamage (men såg aldrig någon stå där)
  • Easyway, kroppsscan (resultaten i år gentemot i fjol får ni läsa om i annat inlägg)
Så vad gjorde jag där?
  1. Kroppsskanning (missade uppvärmningen). 
  2. Minibandsträning (booty got it good), väldigt tufft och ångrar lite jag inte köpte hem ett åt mig.
  3. Nike Training Club, talades varmt om och helt okej. Lite väl lik de andra gruppträningarna ändå.
  4. World Jumping. Askul!! Bra träning också men superkul att stå på studsmatta och träna. Det hördes något om att utbilda ledare på Norrvalla snart...
  5. En halvtimmes paus fylld med en kopp te och prat med kompis.
  6. Massage av Norrvallas massörstuderanden. Var riktigt avslappnande -fast massören sa jag skulle behöva komma mig till en naprapat som skulle fixa låsningarna i ryggen och kanske knutarna jag har i musklerna mellan revbenen...
  7. Gym Show, Studio Z i Jakobstad kom och drog en mix av Les Mills träningar (men Body Combat instruktören var sjuk). Massa cardio och lite mage, knäna tog stryk av Jumping och detta...
  8. Functional Training, astungt i år igen. Pararbete och funkade ju inte alltid så bra att jobba med en helt okänd person. Och orkade inte riktigt till slut.
  9. Twerking, med Finlands mästarinna Monse! Mina knän och ben sjöng hallelulja redan men var en träning fylld av energi och humor! Och det är ju aldrig fel att lära sig nå nya moves (om än vi ännu var långt ifrån hennes nivå då hon demonstrera en låt i slutet...
Någon favorit? World Jumping absolut! Men Miniband var också kul. Och twerking, önskar bara de haft det tidigare på dagen och inte sist...

Deltog inte i någon föreläsning i år. Tyckte de flesta handlade om kosten och det intresserade mig inte nämnvärt eftersom jag redan prövat att försöka rätta min kost enligt andras direktiv -och det verkligen inte lyckats vidare bra då. Kompisen och min syster deltog i flera ändå och tyckte de var intressanta.

Vad åt jag i år då? Första året åt jag Norrvallas lunch -blev alldeles för mätt och fick svår håll i sidan. I fjol drack jag en proteinshake under en föreläsning -och fick alldeles för lite energi. I år hade jag med (som jag åt) två Nestle Fitness bars, en proteinbar (men åt bara halva till te) och så åt jag två äppel mellan träningarna. Provsmakade även tre Nocco (cola, apelsin och bcaa+, sistnämnda inte alls god) och lite yoghurt med olika superfoods samt ett litet glas av Forevers argi+. Gav bra med energi -tills jag åt äpplet som gav mig håll i sidan vid Gym show och Functional träning. Så bästa året hittills i matväg.

Som ni ser fotade jag inte särskilt mycket, jag föreslår istället ni går in på Norrvallas Facebook och ser igenom deras bilder från evenemanget. Jag var upptagen med träningen.

Overall vitsord? Högt! Men tycker det är synd att det varje år ska bli tävling vem som hinner först på plats så man ska få gå på de träningar man vill, vet inte om det vore bättre med anmälan till passen i samband med biljettköp (alltså på nätet) och de som köper på plats får då anmäla sig... nä, jag har ingen lösning på dethär i ärlighetens namn. Men flera köer, visst bra på sätt och vis men dumt att vara så gott som först i ena kön men då behöva springa och ställa sig sist i andra kön och då kanske förlora plats i den andra träningen... en kö skulle nog ändå varit bättre då så man fått anmäla sig till allt samtidigt och fått "full belöning" för att vara först på plats. 
Och så hoppas jag ju att flera försäljare/utställare ska hitta dit -och inte bara dessa superfoods och kosttillskott hela tiden! Som 2015 var Nike där och sålde kläder till nedsatt pris och det var super.

Men jag far absolut nästa år igen! Ser jag dig där i januari 2018?

Inga kommentarer: