söndag 22 januari 2017

En vecka alla i huset!

Första veckan med alla i huset är avklarad. Matias har bara garaget kvar att tömma i gamla gården, sedan kan all fokus ligga på att ordna upp i "nya" gården. Vi har ju en hel del saker nu när allt samlats ihop! Kanske vi borde satsa på Juthbacka iår? Något säger mig det kommer att finnas av det mesta att ta med dit, men först måste vi ju gå igenom allt som ligger i högar i uthusen.

Så hur har denna vecka gått? Över förväntan vill jag påstå! Det är klart, Viggo har haft svårt att somna i sitt nya rum med flickorna som lekt och pratat på nedre våningen samtidigt. Men det var förväntat! När vi kom på att lägga på hans keppulisång så gick det genast mycket bättre för honom att slappna av och somna, men han har vaknat varje natt en gång. Inatt vaknade han väldigt tidigt så fick med all makt försöka få honom och hållas i sängen och inte gå ner och väcka alla andra.

Det har varit mindre utbrott än jag hade förväntat mig med så mycket ljud och intryck av flickorna, det är klart det kommit några små men kunnat lugna ner honom tämligen fort och lätt. Också tränat flickornas namntecken med honom (och dem). Väldigt roligt också att de ville se mera tecken! Småningom ska nog tecknen fastna för alla tror jag.

Var egentligen bara sista dagen, idag -söndag, som var jobbig för oss. Men det är klart, Viggo och Nina hosta båda natten igenom så jag sov oroligt -jag tror nästan idag har varit tyngst för mig. Lyckades till och med somna en stund före middagen! Fast alla var på gång här hemma, de som känner mig vet jag inte sover till tv och ljud (om inte då väldigt slut).

Men hur som haver, har varit en bra vecka. Om så får vi se då från och med nästa söndag om det bara var nyhetens behag eller en fortlöpande trend!

Är väl så det är? 😉

Inga kommentarer: