fredag 20 januari 2017

Tesses Pizzabuffe

Min Matias hade en dag ett kuvert på sin dörr, inget namn på kuvertet eller i kuvertet som avsändare. I kuvertet fanns bara ett presentkort till pizzabuffen på Tesses Cafe -för två vuxna och sju barn! Så vill påstå det inte kan ha kommit fel heller...

Hur som haver, idag bestämde vi oss för att fara och pröva på deras buffe. Bokade bord till klockan 17 (buffen är från 17 till 20 på fredagar) och for iväg med tre bilar (eftersom mommo och moffa också joinade oss).

Hade hört en hel del bra kommentarer om buffen. Och jag blev inte besviken! Kom nya pizzor konstant, både smakmässigt och för att fylla upp serveringsbordet (som nog var aningen kort, precis som flickorna sa också). Fanns americana, ylämummo, tonfisk/räka, tropicana, vegetariska, pizza med franska på (kom då vi börjat städa undan så hann inte smaka) och alla möjliga andra kombinationer! Verkligen smarrigt och jag är ganska säker jag fyllt på alla kroppslager hundra procentigt nu...!

Men man ska absolut boka bord om man vet i förväg man ska dit! Var totalt proppfullt redan innan vi var färdiga (vi satt ca en timme, kom lite i förtid) och såg ut att bara komma mera människor, och en del valde att ta hem istället. Men absolut prisvärt (såg vuxen skulle kostat 12€) och du får absolut fler sorters pizzor än på till exempel RAX för det priset! Och så fick vi hem en hel del rester åt djuren...

Lite mutad att sitta stilla efter maten

Serveringsbordet, salladsbordet bakom mannen

Vi tog upp hela långbordet

På vägen hem blev vi omkörda av flera bilar -varav den ena låg på taket längre fram längs vägen. På teststräckan längs larven... mina föräldrar var andra bilen på plats (hade också blivit omkörda av samma bil) och vi ca fjärde. Så jag plockade upp min mor... mötte brandbilarna ca en kilometer senare. Men skriver mer om vad jag tänker kring detta imorgon, otrevligt avslut i vilket fall som helst.

Inga kommentarer: