torsdag 26 januari 2017

Uppdatering av bloggsidan

Har passat på och uppdaterat utseendet på bloggen idag när jag ändå hade fram datorn för att göra skolarbete. Förra var kanske lite juligare och nu blev det väldigt simpelt, men hade också fått flera kommentarer att flera hade smått svårt att läsa texten på förra stilen, så hoppas att denna väldigt enkla mall på bloggen ska underlätta läsandet för de flesta.

Att det inte är så personligt så får helt enkelt vara nu. Hoppeligen kommer jag småningom lista ut hur man gör en egen header så får den lite personligare stuk igen! Och hoppeligen har jag snart en hel hög med bilder att välja mellan till den också... men får bara vänta och se!

Kan jag berätta något annat? 

  • Deltog i Fina Christinas upprop kring bloggrespons och har både gett och fått den. Hoppas det ordnas fler gånger! 
  • Har som sagt fortsatt med studierna nu. Och fick smått panik då jag insåg att min engelska kurs över nätet börjar den 30.1 -och jag är inte färdig med den som lämnade på hälft över julen ännu! Så skickade snabbt åt Matias att jag måste studera kvällstid nu också så jag kaanske får den färdig innan engelskan börjar...
  • Barnen har varit förkylda och febriga denhär veckan, igår var bådas feber äntligen borta så de kunde fara till dagis idag (första och sista dagen denhär veckan med andra ord). Och det har ju såklart inneburit mycket sämre nattsömn för mig och Viggo, men inatt försvann axelvärken så verkar ha fått sova ganska djupt sen ändå.
  • Och förstås börjar jag känna mig förkyld också. Så min vana trogen ska jag väl vara sjuk nu då Norrvalla har sitt fitnessevent på lördag -blir tredje gången av tre år som jag är förkyld när det ordnas så jag inte kan ta ut mig ordentligt. Men får försöka kurera mig med färskpressad citronsaft nu bara (ingefäran är slut tyvärr) så kanske det inte blir så jobbig förkylning åtminstone,
  • Var ut i uthusen och kollade läget med saker som inte gåtts igenom ännu. Jag tror jag flyttar till södern ett tag medan Matias får reda upp hemmet... eller så inte. Nä men en hel massa saker har vi verkligen! Så hoppeligen skulle vi få ett bord på Juthbacka i år...
  • Det ser ut som om våren är på väg nu! Och jag hoppas på det verkligen -fast det också innebär att BotniaVasan troligen inte blir av i år. Men har ändå skidsko och -bindningsproblem nujust så nästan att jag hoppas det skjuts upp ett år!
Det är väl typ allt. Något mycket annat har jag väl inte gjort? Eller jo, en sak, men det får ni läsa om i ett annat inlägg bara det blir färdigt! Hehe...

Inga kommentarer: