fredag 16 december 2016

Julfest i kyrkan

Igår var jag med gubben på hans tre äldsta flickors julfest, Koskeby lågstadium. De höll julfesten i kyrkan och gubben berättade att de började med det för att det blev för trångt i lågstadiets utrymmen -vilket jag förstår då kyrkans mittrader var fulla och det även fanns åskådare på balkongerna och sidoraderna! Till och mesd prästen påpekade att det alltid är roligt när kyrkan är så full mes folk (något säger mig han önskade söndagarna skulle vara lika fullsatta).


På programmet fanns två psalmer, andakt, en klasskör, Lucia, skolkören och två klassers drama samt det obligatoriska julevangeliet. De var jätteduktiga alla eleverna men lite synd då det var så svårt att se något då vi satt ganska långt bak och de inte hade någon form av scen som skulle lyft dem ovanför andras åskådares huvuden. Fick tagit en del bilder ändå, men eftersom jag inte har någons tillåtelse att publicera bilder av dem så väljer jag att bara visa progtambladet och kyrkans takmålning.


 När programmet var slut bjöd de på en pepparkaka som färdkost hem. Den var såklart god (när är pepparkakor inte goda?). Det var i vilket fall som helst roligt att få vara med på flickornas julfest, och hoppas få fara på många fler i framtiden!

Inga kommentarer: