tisdag 20 december 2016

Jullistor!

1. Är det ett nöje att slå in julklapparna eller är det rena mardrömmen?
Jag tycker om att slå in paket! Men ännu mera att ge bort dem.

2. Adventsljusstake VS julstjärna?
Julstjärna eftersom jag inte har några blombräden att lägga staken på...

3. Vad dricker du helst till julmaten?
Allt utom must!

4. Har du en äkta gran eller kör du på plastgranen?
Bor mitt  i skogen... klart jag har en äkta gran!

5. Drömjulklappen i år?
Spadag, vilodag, en lugn jul, renoveringspengar...

6. Vad får absolut INTE hända på julafton?
Att Viggo får panik pga tomten igen...

7. En jultradition som du vill slopa?
Håller på och skapar traditionerna nu! Men vi kunde skippa läkarbesök iår...

8. Vilken/vilka doft/er påminner dig om julen?
Julgran och hembakade pepparkakor!

9. Du får välja två temafärger att inreda julen med, vilka färger blir det?
Rött och silver! 

10. Marabou- chokladhus VS pepparkakshus?
Inte prövat någondera. Men tror chokladhus blir första försöket!

11. Var ska du fira jul i år?
Där jag firat de flesta jularna! I mitt barndomshem -som nu är mitt hem och mina barns hem.

12. Det bästa med julen är...?
Att få samlas med släkten och äta god mat. Och att se barnen så glada av presenterna (hoppeligen).

Det jag föredrar. Extra kommentar.
Knäck / Ischoklad 
Grönt / Rött 
Lussebullar / Pepparkakor 
Last christmas / All i want for christmas is you vet inte vilken nr två är...
Barna Hedenhös uppfinner julen / Tjuvarnas jul samma sak som låten! Antar Tjuvarnas jul visades som julkalender ifjol (?)
Julmusik / Julfilm 
Uppklädd på jul / Nerklädd på jul 
Varm choklad / Glögg choklad kan man drick när som helst tycker jag
Russin / Mandel 
Köttbullar / Prinskorv
Jjulgran / julpynt
Köpta / hembakade pepparkakor?
Russin / pärlsocker på lussekatterna?
Paradis / Alladin båda är lika lite goda sorter...
Carola / Justin bieber är mer för traditionell julmusik vilket jag inbillar mig Carola står för. 


Köksfönstrets gardin och lampor samt vyn ute
från fönstret

(Listorna tagna från: http://nouw.com/blogglistor)

Inga kommentarer: