måndag 12 december 2016

Mitt mode -lista

​1. Var köper du dina kläder?
Har blivit en hel del på H&M nu faktiskt, och förstås från Wish! Emp kollar jag nu som då reasidan men har varit dåligt med kläder som jag fastnat för där den senaste tiden...

2. Vad har du helst på dig när du ska ut å dansa?
Jaaa, beror på humör, vem som är med, årstid osv. Men älskar läder! Älskar svarta kläder! Älskar avslöjande utan att avslöja för mycket (enligt mig för mycket iallafall)! Så något som motsvarar de kriterierna oftast.

3. Vad sover du i?
Pyjamas eller nattlinne. Har ingen skillnad på färger osv när det kommer till nattkläder, men är frusen av mig vintertid så blir mycket pyjamas och stickasockor då (annars tror gubben jag försöker mörda honom när jag lägger fötterna på honom)!

4. Hur ofta köper du kläder?
Har haft köpstopp länge men nu tänker jag handla lite oftare igen! Varför? Därför att min kropps mått har förändrats en hel del sedan jag senast köpte flera par byxor -så de sitter inte så bra längre.

5. Vad är det mest störiga artikeln du har i din garderob? 
Hurdå störiga? Som stör mig eller som stör andra? Stör mig så kanske mina "bondage-byxor" som jag aldrig får tillfälle att använda (fast, det var mest det att de blev för trånga i midjan som gjorde jag slutade, nu kanske de passar igen bra?).

6. Vad gör du med kläder som du inte använder?
Försöker sälja, när jag försökt det en par gånger så skänker jag bort till insamlingar. Som låginkomsttagare behöver jag de få euron man kan få för loppiskläder men är ingen intresserad så är de inte. Då skänker jag dem mycket hellre än att kasta bort dem!

7. Vilka plagg har du alltid svårt att hitta?
Byxor! Eftersom jag är så kort! Alla är så långa eller sitter konstigt i grenen. Och så har de flesta högre midja än vad jag tycker är bekvämt nu...

8. Vad känner du dig fin i?
Alla mina kläder -men på olika vis! Fin+tuff, bara fin, vardagsfin, fin+sexig osv osv.

9. Vad undviker du i klädväg?
Färger! Jag har försökt få in färgklickar men kan inte anväbda det om jag inte sover eller tränar! Då däremot har färgerna mindre betydelse.

10. Vad saknar du i din garderob?
Inget som jag kommer på nu... kanske fler vardagsbhar! Har för stora bröt för att det ska vara bekvämt utan en längre tid -men många bhn är inte heller bekväma att ha länge med min form och storlek... och de som är bekväma nu håller på och ger upp allihopa nu samtidigt! 


Dålig bild men här är byxorna som inte längre sitter som korvskinn (eller det försöker jag visa med att demonstrera hur mycket utrymme det finns), tröjan jag köpte på Roger Waters -The Wall (Pink Floyd om det var någon som inte visste vad jag talade om) konsert i Helsingfors och Suomimössan jag fick på köpet med nå batterier!
Med andra ord: vardagsfin!

(hittat listan på http://nouw.com/blogglistor)

Inga kommentarer: