söndag 25 december 2016

Konstighetslistan

1. Har du ett namn som bara din familj kallar dig? 
Nej faktiskt inte! Hade ett namn som min syster använde dock (som bestraffning för att jag hade ett namn på henne hon inte gillade): Majonäs.

2. Har du någon ovanlig/konstig vana? 
Säkert en hel del! Men hur ska JAG veta av dem? Jag upplever ju mig själv som ytterst normalt fungerande individ...! 

3. Har du några konstiga fobier? 
Konstiga och konstiga, är livrädd för nålar men har arbetat bort dem med mycket möda och stort besvär (påverkad av julsånger, nej hur kan du tro det?). 

4. Vilken sång älskar du i hemlighet och sjunger när ingen hör? 
Jag har så bred musiksmak vilket de som känner mig vet om så behöver inte sjunga i hemlighet. Det jag gillar och kan så sjunger jag.

5. Vad stör du dig på hos andra? 
Förutom dessa vanliga svaren såsom lögner, svek, utnyttjande osv? Tja väldigt lite vill jag påstå. Att ha ett barn med väldigt eget sätt och att då också vistas mera med andra som har sina väldigt egna sätt tror jag har gjort mig mycket mindre fördomsfull mot andras beteenden och personligheter.

6. Har du några nervösa vanor/ vad gör du när du blir nervös? 

Yrar! Blir lättretlig, kan inte stanna av mig själv utan jobbar på 200% (tills gubben märker det, stänger in mig i sin famn och säger "sssccchh" -något som först irriterade mig till tusen men nu tycker är otroligt skönt då han gör det).

7. Vilken sida av sängen sover du på? 
Om man ligger på rygg i sängen blir det vänster sida, men jag är inte bunden till den vänstra sidan utan kan nog sova på den högra på andra ställen. Här har det blivit vänster för annars skulle jag behöva klättra över gubben varje gång något av barnen vaknar.

8. Vad var ditt fösta gosedjur och vad hette det? 
Mitt allra första?? Ingen aning! Ett som jag dock minns så var Herr Nilsson hos min farmor som hade ben och svans med järntråd i sig så man kunde böja och plastansikte.

9. Har du något som du ofta säger åt andra att göra men aldrig gör det själv? 
Njaaaeee... kanske att inte vara så hård mot dig själv. Men jag blir mer och mer förlåtande mot mig själv.

10. Vilket håll står du åt i duschen? 
Eftersom jag ytterst sällan duschar ensam så står jag vänd mot mina barn så jag kan hjälpa dem.

11. Vilken är din favoritmat som är "dåligt" men du älskar att äta det iaf?
Nåmen alla dessa klassiker som chips, hamburgare, pizza, godis, franska med kebab och så vidare i all oändlighet! Älskar sött och fett när det kommer till mat!



(hittat på http://nouw.com/blogglistor)

Inga kommentarer: