lördag 10 december 2016

Skönhetslista

1. Vilken produkt skulle du ta med dig om ditt hus brann?
Om vi tänker smink (vilket skulle vara sista på listan att rädda) så har jag allt i en necessär (och nagellacken i en annan) så skulle bara snabbt ta tag i de -och få med mig allt!

2. Vilken sminkare skulle du vilja göra en makeover på dig?

Hups! Jag känner inte till en enda! Men @theofficialariel på instagram är sjukt duktig! Så röstar på hen.

3. Vilken kändis tycker folk att du liknar?

Ingen? Nämen jag är väl en kändis så mig själv! 

4. Om du skulle kunna skapa en egen magisk skönhets produkt, vad skulle det vara för en? 

En kajalsort som fastnar perfekt på "insidan" av ögonlockskanten -och hålls hela veckan minst!

5. Vad är ditt bästa skönhets tips?

Desto färre produkter du kletar på hyn -desto bättre!

6. Vilken skönhets person ifrån YouTube skulle du ta med på en shoppingrunda?

Vet inte en enda! Lika lite som jag vet någon som bloggar om det... 

7. Jag är på ett oöndligt uppdrag efter den perfekta_________

Kajalen, eftersom den som va perfekt från Yves Rocher inte tillverkas längre. Men har hittad en godkänd tvåa i Avons Color Trend kajal!

8. Hur många skönhetsprodukter tar det dig för att göra dig i ordning?

Två till fem. Kajal, mascara (måsten!) och ögonskugga, läppstift. Lägger jag ögonskugga använder jag Mary Kays eyeprimer så det hålls hela kvällen!

9. Vilket läppstift/läppglans är i din väska just nu?

I väskan? Inget!

10. Vem är din kändis ikon? 

När det kommer till skönhet... kanske någon Suicidegirl...

11. Vilket är ditt absoluta favorit nagellack?

Det var svårt! Tycker om att ha färg på naglarna (fast jag absolut inte orkar måla nå ofta) så alla! Svart och blodrött används ändå mest.

12. Favorit mascara just nu? 
Nyköpet Color Trend från avon var bra så fpr säga den! 

13. Jag försöker att aldrig bli sedd ute utan _______

Får erkänna att detta inte bekommer mig det minsta! Har noll problem med att vara osminkad någonstans.

14. Mitt senaste köp inom skönhet?

Lite smått och gott från avon som du hittar här.

15. Vilken skönhetsprodukt rekommenderar du alltid?

Ingen. Känner mig inte tilräckligt insatt och kunnig för att rekommendera något.



Bild från min och gubbens date 3.12.16. Tyckte sminket blev bra då!
(hittat på http://nouw.com/blogglistor)

Inga kommentarer: