onsdag 7 mars 2012

3100 läsare!

Otroligt hur snabbt det ökar på min bloggs räknare! Men det är såklart roligt också.

Annars är det en otroligt vacker vårdag igen, men blåser lite mera idag mot vad det brukar. Balkongen börjar bli tom på snö nu äntligen! Snart ska jag veckla ut solstolen, men funderar på om jag borde köpa en till så att älskling kan sitta med mig någon dag/kväll. Men vi ska ju ha plats för barnvagnen också... Men säkert får de plats om vi låter bli att ta nå annat mycket extra.

Var tidig väckning idag då vi for efter en nybliven pappa till Vasa så han skulle få komma och sova en stund och få nå mat. Ganska otroligt att lyckas få två barn -och båda är födda samma dag men olika år! Det tycker jag är ganska väldigt otroligt... Men lycklig (och trött) var han i allafall. Nu har han fått sova en liten stund och snart ska vi väl fara efter nå mat till grillen.

Jag längtar ju mer och mer efter mitt eget barn jag nu också, det börjar bli så många bekanta som får eller får snart nu. En annan bekant så har beräknad datum idag (men de har inte farit till BB än iallafall) dessutom. Och flera bekanta verkar vara på väg att få nu i sommar eller sensommaren och hör av sig till mig nu och lyckönskar mig och berättar att de också väntar nu.
Det är ju skoj att man inte är ensam som skall få barn nu, men tycker ändå det är lite ensamt mellan varven. Ensamt för att man träffar inte sina kompisar (som inte är gifta/har barn/bor nära) lika ofta längre.

Imorgon är det mödrarådgivning, och fredag tandläkare. Månne lill*n fortfarande växer exakt enligt kurvan?? Blir intressant, och få se om han sparkar undan pulsmätaren för Mayvor igen. Vi har nog en så vild liten parvel i min mage så det inte är klokt. Just hickade han också en längre stund.
Och tandläkaren blir väl kanske dödsdomen nudå med min tandvärk, men det har lugnat ner sig nu igen så kanske det ändå inte är tandvärk? Kanske visdomstanden ännu växer på dendär sidan? Är det månne ens möjligt?

Vi ska väl skjutsa pappan till BB snart igen också, kanske man hittar på något att göra då på samma gång? Borde fara via en kompis med en resväska som är hennes. Måste höra av mig dit att jag har den. Hon bor i Vasa så det borde ju funka bra på samma gång.
Sådär, var det också fixat. Var det något annat som jag borde ringa om? Får så lov och kolla i almanackan min om jag hade skrivit upp något annat på idag...

Inga kommentarer: