torsdag 29 mars 2012

Det börjar närma sig!

Så hade man varit till mödrarådgivningen. Vad kan jag berätta om det besöket då?
Jag, fortfarande lågt Hb 109, blodtryck har stigit till riktigt bra 119/68, har gått ner ca 100gram sedan förra viktmätningen.
Lill*n, puls 135-140, livmoderns storlek 32cm, mycket aktiv, huvudet neråt och nästan helt fixerat (axlarna var ungefär i ljumskhöjd då hon kände, fötterna var riktigt långt till min högra sida, baken under mitt vänstra bröst ungefär). Så hon tyckte nog att det verkar som om lilln menar böri ställ sig utåt småningom.

Så nu får man väl gå i spänd förväntan hur mycket för tidigt det blir. Eller om lilln lurar oss och slutar söka sig neråt för att vänta hela tiden.

Som jag skrev kort på förra inlägget har jag gått med på heiaheia sidan. En sida där man får skapa egen profil och sedan fylla i sin träning. Men till träning räknas allt från gym till städning och gå med barnvagn etc. Jag testade laga ett träningsprogram enligt From Zero to Hundra -ska hjälpa mig komma igång sakta efter graviditeten och sedan försiktigt öka på hela tiden. Skulle ju vara skoj att börja motionera tillsammans med någon men vet inte om det finns andra ortsbor där...? Nå, får vänta och se. Kanske man sedan hittar någon att träna med.

Inga kommentarer: