lördag 17 mars 2012

Week 11: Under

Under snön kan alla möjliga små varelser titta fram, som denhär julbocken av granris min syster lagat.
Under marken finns det rötter som håller träden vid liv och stadiga, men ibland kan det bli så trångt att rötterna måste pressas upp över ytan.
Under mossa kan man hitta de mest märkliga ting -såsom metalltaket till någon sorts krigsbunker mitt ute i skogen.











Allting är ju egentligen under något annat hur man än tänker. Allt finns under vår himmel, under solen, under husets tack, under mig, under soffan (fast det borde vara tomt eftersom jag städade där också senast)...
Så man kan ta bild av vad som helst och skriva att det är under något annat.

Man kan också ta Under i sammanhanget: under örnen i näringskedjan finns det larver... Under vdn i företaget...
För att klassificera ställning i livet eller samhället. Alla är under någon annan, vare sig de vill låtsas vara medvetna om det eller inte.
Vi är alla underställda lagen om inte annat, finska, svenska eller något annat lands lag. Så jag kan lika bra ta en bild av min papperskorg full med näsdukar och säga "papperskorgen är under mitt tak, näsdukarna är tyngda under mina baciller, bacillerna är under virus". Eller nå liknande...

Inga kommentarer: