fredag 2 mars 2012

Point Pleasant

För några år sedan såg jag på tv en serie vid namn Point Pleasant. En serie som handlade om en ung kvinna som spolades iland vid just detta ställe efter att ha fallit överbord från en båt.
En familj som förlorat sin ena dotter tar in henne och de märker hon har ett märkligt födelsemärke i ögat. Dottern i huset tar hand om henne och visar henne runt i staden men snart börjar den nya flickan märka, att då hon är arg eller ledsen händer märkliga saker runt henne -som om hon kunde kontrollera omgivningen...
En inre kamp för henne att tygla dessa krafter börjar, men varför har hon dem och varför spolades hon upp just i Point Pleasant? Och vem är den konstiga mannen som verkar veta så mycket om henne?

Vad jag minns slutade denhär serien lite mitt i, eller så kom slutdelarna aldrig till Finland. En säsong, men kan inte säga om allting löste sig eller inte.
Åtminstone satt både jag och min mamma fastklistrade framför tvn varje gång det skulle komma ett avsnitt av Point Pleasant, iallafall då det inte krockade med pappas något idrottsprogram.
Jag fastnade för serien hårt och har på senare tid försökt börja se om den (med internets hjälp). Megavideo har haft delarna så man fått se och säkert går den att finna på andra sidor med serier eller videoklipp.

Rekommenderas varmt åt den som vill ha en kort men bra serie att se på, enkel att följa med i handlingen (väldigt få nya människor som introduceras efter första delen).

Inga kommentarer: