söndag 22 april 2012

6 dar kvar...

Nu är det plötsligt bara 6 dar kvar till beräknat datum. Och inte känt nå riktigt speciellt inatt. Bara tandvärk, oså innan jag somnade så tyngde h*n nog neråt så jag hade lite menssmärtsliknande symptom i nedre magen och ljumskarna. Skar gjorde det bara då jag rörde på mig, gick eller så, så kanske h*n nu äntligen på riktigt sökte sig neråt...
Annars, är det vanligt att magen blir så spänd/full vid sammandragningar eller när babyn tynger omkring att det tar sjukt i sidorna att andas??

Upptäckte mina första bristningar på magen igår... Klarat mig undan allt sånt, tills nu. Trodde nog jag inte alls skulle få nå sånt eftersom jag inte tyckt magen har växt nå i omfång på länge (fast älskling nog kan påpeka att jag fått en riktig kula) utan bara töjts ut ställvis när lill*n pressat på med en fot/sin bak/en hand... Men jag antar man inte kan komma ifrån bristningarna heller..?
Någon som har tips på hur man kan "hjälpa dem läka"? Alltså så de blir så osynliga som möjligt? Har nog på armarna också (på tricepssidan) men tror det är för sent att göra något åt dem, de är redan vita och känns under fingrarna på en så...

Läste igår också på en kompis status om hur pengarna skulle få drömmar i uppfyllelse -råkade först skriva svar åt henne så att det betydde helt fel! Nu ska jag försöka förklara bättre hur jag ser det:

Ge mig 2000€ och jag får löst en massa PROBLEM som står ivägen för att min DRÖM ska gå i uppfyllelse.
Jag kan inte få min dröm att gå i uppfyllelse med pengarnas hjälp, men jag kan komma mig närmare målet.
Pengarna är inte det man drömmer om, men det som man sedan kan fokusera på då man inte behöver fundera på pengar längre -det är vad man drömmer om och längtar till.
Ta drömmen om ett HEM till exempel. De flesta tänker genast; pengar till ett hus och inredning. Okej så du får köpt ett hus och möbler etc. Är det ett hem då? Om du frågar mig så är det inte alls ett hem ännu -ett hem blir det sedan när du fyller det med glada minnen, glada händelser, din familj är lycklig tillsammans i huset etc etc. Men du behöver huset, som är ditt, för att kunna själv bestämma hur det skall vara där. Hyr du en lägenhet måste du ta hänsyn till grannar, hyresvärd, bolagsstämmor etc. Hyr du ett hus så kan du inte heller ändra alltför mycket, för det är inte ditt -och det känns alltjämnt och du blir på något vis alltjämnt påmind om att det inte är ditt.

Nu funderar jag inte på hus ännu, men det var det tydligaste exemplet, på hur pengar hjälper en att nå drömmens innersta kärna, jag kunde komma på. Sedan finns det ju en massa andra drömmar, både sådana som behöver nå materiellt först och sådana som är helt fast vid åsikter och hälsan.
Iallafall brukar man säga att de som har drömma, tro, hopp och planer är rika. Men till sist blir allt sådant en börda om man inte slipper och uppfylla någon av dem...

Min dröm? Just nu? Ja du, om jag skulle veta det exakt själv...

Inga kommentarer: