lördag 14 april 2012

Regnig lördag

 Idag regnar det, och ibland kommer det snöblandat. Med andra ord så är det absolut sämsta vädret på väldigt länge nu igen! Må ha varit mulet andra dagar men regnblandatsnö?? Nej hellre mulet då, eller bara regn. Nåja, får väl säga som på en kompis FB-status: hellre nu än att vi får de i juni som det hände året då min bror blev född (1984). Så låt det regna o halvsnöa, bara det slutar upp denhär månaden så är jag nöjd..

Eftersom det är sånt väder det är lockar det inte alls att göra någonting utomhus utan man lämnar inomhus, men något måste man ju göra. Så, jag har skrivit klart ett brev, är halvvägs på ett annat. Läser en av böckerna jag lånade av broderns fästmö (heter det svägerska? Någon som kan terminologin bättre än mig?) och har bara 50 sidor kvar i den innan jag får ta nästa bok (jag har börjat med något så konstigt att jag läser de med minst sidor först och sen tjockare och tjockare böcker). Så ska jag laga nå riktigt varmt och gott te åt mig -tror jag tar Kärleksteet  jag och älskling fick av min kusin till förlovningspresent. Länge sedan jag druckit det nu faktiskt så...

Annars tror jag att jag ska fortsätta ordna upp i lådor o skåp, är snart klar i köket med genomgången så. Sovrummet är klart för länge sedan, oså får jag se om jag kollar i hallen dedär "hattskåpen". Och kanske gömma undan lådan med julprydnader.

Alltför sant, som man måste komma ihåg... Det är aldrig bra, för någon att fundera för länge eller fundera på för mycket. Det ger en bara onödig stress, som i sig resulterar i att man kanske gör något som blir till ett problem. Eller redan om man tänker för mycket på något så förstorar man saken till oövergripliga proportioner och man tror att man har problem pga något fast det egentligen inte har något med en själv att göra.
Vissa personer är experter på att fundera för mycket -jag brukade vara en sådan men har lärt mig att stänga av mina tankar en hel del och ta det som det kommer. Då man lär sig att släppa små problem har man mera ork att ta itu med andra kanske svårare och större problem.

Inga kommentarer: