söndag 1 april 2012

April april..!

Nu är det lurardagen, hoppas inte nå många vill lura mig iallafall. Skulle inte orka bli lurad hit och dit... Älskling försökte redan lura mig med att det var snöstorm där ute...

En sak lovar jag iallafall; Jag lurar inte om att hamna på BB eller något annat om lill*n! Det är inget att luras om utan om jag skriver någonstans någonting om lill*n så är det inga lurarfasoner. Det är ett löfte.

Solen är på väg upp iallafall mer och mer hela tiden, hoppas på att detta betyder att värmen kommer mer och mer idag också så man kan ta en promenad (bara en liten en som igår då man samlade riset). Ska försöka få med mig älsklingen denhär gången också.

Ska laga kycklinglår i ugnen idag som mat. De har varit frysta en bra tid men det är ju ingen skillnad. Ris och kyckling, nami nami! Vad gör det att man blir lite klottig då man ska ta loss köttet från benen?

Om jag skulle få in lill*ns tavla i ramen nu, broderade ju en åt krabaten men har inte fått in den i ramen än. Är väl rädd att jag ska lyckas laga sönder den eller brända den med strykjärnet...! Ska dessutom skicka nå pusselmått åt min syster och se om hon råkar ha nå överloppsramar som passar till ett 1000 o ett 500 bitars pussel som jag har färdiga...! Skulle vara skoj att få undan de nu så man kunde få börja med ett nytt pussel nu fram tills lill*n kommer. Har -va de 4- 1000bitars pussel som väntar på att bli ihopbyggda! Så det skulle vara skoj, tycker om att sitta och plocka pussel (så länge det inte är för svårt ändå så man blir tokig).

Skrivit 2 brev klart, ett till Usa och ett till Tyskland. Skulle ha ett till Österrike också att skriva men tror det får vänta någon dag ännu.. Fick skrivkramp i handen.

Nåja, det var allt jag kan komma på nu såhär på morgonen....

Inga kommentarer: