fredag 13 april 2012

Böcker och babysäng

Böcker lånade av min brors fästmö.

Babysängen bäddad och klar att invigas!
Tyckte att babysängen började se så inbjudande ut och mysig så bara måste ta en bild av den och dela. Nalle Puh ska få vaka över lillen, men för att vara säker på att han inte faller övre lill*n så är han fastbunden i tröjan i sänggaveln. Tror inte han har något emot den försiktighetsåtgärden, det är ju ändå för att skydda den han ska vaka över.

Övre bilden är en hel lång hög med böcker som min brors fästmö plockade ihop åt mig så jag har något att läsa. Har nog en hel del att läsa nu eller hur? Och kanske inte den genre som jag oftast läser, men det är bra att pröva på något nytt emellanåt. Vem vet, jag kanske fastnar för nån ny författare eller så?

Idag ska väl en annan kompis komma på besök. Hon skulle bara komma på en snabbvisit längs vägen mellan hemgården (där hon byter till sommardäck) och hem till staden igen (där hon mena hinna besikta bilen också). Men ändå trevligt att få besök! Särskilt då det inte är alltför ofta man träffar just henne nåmera, varför det har blivit så..

Funderade det igår också, på vårt gamla kompisgäng och hur vissa har mer eller mindre försvunnit efter olika händelser.. De flesta har, åtminstone för en stund (vilket också är förståeligt enligt mig), försvunnit om de skaffat familj eller fått ny kärlek. Men de flesta har ändå kommit tillbaka så man har lika mycket kontakt på nytt efter att det "nya" har lagt sig och man fått in nya rutiner.
För mig är den stunden kommande ännu. Så jag ber i förtid om ursäkt åt alla mina vänner som jag troligen nu inte kommer att ha kontakt med på ett tag -men jag behöver dra mig tillbaka lite och vänja mig vid den nya situationen som kommer med att få en liten krabat som kräver det mesta av min uppmärksamhet. Och förstås ännu ha en älskling som också behöver tid, och behöver ge mig tid.
Sen, då jag äntligen börjar få någon rutin i vardagslivet har jag nog "stora" planer på att komma mig till Vasa och tillbringa en hel dag där med shopping, kaffe på café med nå kompisar och kanske fara och hälsa på till olika kompisar. Ja, och till Jakobstad också för den delen.
De första veckorna har jag och älskling funderat att vi ska dra in oss ganska totalt och avskärma oss från omvärlden, dels för att det kommer vara stor omställning för oss och lill*n men också för att vi ju inte vill riskera nå riktigt mycket förkylningar/maginfluensor etc under de första levnadsveckorna... Men sen kommer vi säkert att börja längta efter besök igen av vänner och släktingar -sådär som det går för de flesta!

Inga kommentarer: