fredag 27 april 2012

Lipton överraskning i postlådan

Kom just hem från att ha varit och simmat i Kokkola med älskling, hans bror o två brorsbarn. Kan ju berätta att det var underbart och jag simmade 25meter ryggsim och 25meter bröstsim. De andra hoppade från hopptornet en hel del men av någon anledning valde jag att låta bli och höll mig på bassängkanten istället. Totalt var vi i simhallen runt 1½timme! Kändes som ett russin då man for upp... Passade ju på att fara i bastun också och de andra som satt där var ganska hårda på att slänga mera vatten på stenarna, så det blev ganska varmt! Kanske kanske kanske det kan börja starta något då snart...??

Nå, då man kom hem så fanns det en dum räkning där, och ett kuvert från Lipton! Hade helt glömt bort att man på FaceBook fick beställa gratis smakprov hem i samband med att man gillade deras sida för ett tag sedan.
Så i kuvertet fanns 2 påsar av Lipton Green Tea Mandarin Orange, sitter och dricker första koppen te nu just medan jag skriver detta. Väldigt friskt och gott måste jag säga! Brukar inte gilla gröna teer men dethär översteg mina förväntningar ganska ordentligt. Har dock lagt till lite socker och förstås mjölk, vet inte om det är meningen att man ska lägga i det eller inte men jag ville ha det.


Tender, light-tasting leaves carefully selected

and dried for a light, non-bitter taste and the succulent


coupling of mandarin and orange peels.


Så sådant, köpte också årets Majblomma av brorsbarnen. Måste säga att de är bra mycket snyggare nu än de var på min tid då vi försökte sälja dem.

Gav också ett bidrag åt pojken som fyllde i tisdags, han hade önskat sig pengar för att köpa en ny cykel av alla sina vänner också -och inte kan man ju säga nej till att bidra till något så bra! Så han fick en slant till det, och av flickan köpte jag Majblomman (så hon skulle bli av med en iallafall).

Om man skulle sätta/lägga sig och fortsätta brodera på sin tavla nu då? Åtminstone i morse så kändes det väldigt mycket i magen medan jag halvlåg och broderade -kan ju alltid hoppas att det skulle göra det nu också! Tror inte jag orkar med någon promenad, att vara i vattnet en o halv timme får räcka!

Inga kommentarer: