tisdag 10 april 2012

Tisdagens funderingar

Älskling är med sin bror i infraröd bastu (i Kokkola) och jag väntar hos brorsfamiljen så länge. Härifrån får vi ta ett skötbord, inte blivit använt på ett tag men i bra skick ännu. En liten låda, en hylla och en liten utdragbar del som man kan lägg ett tvättfat tex på. Vitt i färgen, behöver förståss tvättas upp o kanske sandpappras o målas upp. Men det får man se närmare då man tar det hemåt, kan ju ta det till hemgården för att laga i skick det -eller ta det nödvändiga från hemgården och dona på balkongen...om nu det skulle vara nå populärt bland grannarna vet jag ju inte, men orkar inte riktigt bry mig så hårt då det kommer till just den saken. Tycker nu att de skulle behöva kunna ha lite överseende just då.

Har lånat broderns PS3 o nå spel av andra brodern, så de lär hålla älskling upptagen både dag och natt ett bra tag. Får väl plock fram dataskärmen på nytt då så jag har något att göra emellanåt...

Men vad ska jag hitta på att göra idag efter att ha packat Kalapääsakerna? Gå igenom nå skåp/lådor? Men de har jag ju redan bjort... Skriva brev? Har nu ett halvfärdigt faktiskt! Oså har jag två till som behöver postas.. Kanske ja kommer mig ut på promenad till posten då? Skulle vara skönt, fastän vädret inte är det bästa tänkbara idag.

Igår satt jag och älskling och pratade om hundar, vi skulle båda två vilja ha en hund! En familjehund som sällskap så att man säkert måste fara ut och gå mycket! En med barnvagnen o de andra med hunden, precis som en Svenssonfamilj! Oså storebrodern på en liten cykel ett par meter framför.

Kan ni gissa vad jag lyckades? Somna! Eller sova o sova, slumra till me nå minuters mellanrum... Så nu är resten av dagen förstörd! Mår mer eller mindre dåligt, otroligt trött och ingenting nappar att gör.
Älskling testar ps3 för fullt, ja ha sorterat loppissakerna i lådor igen. Borde väl sortera tvätten som hängt sen igår...men.hittar.ingen.motivation.eller.ork... Suck, spelar Multimillionare city på telefonen, snart ska ja inkassera räntan av studenterna och hyr ut åt någon annan..

Vet ni vad jag vill ha? Plättar! Tror ni jag orkar laga (dessutom bara åt mig)? Nej... Varit snål nu tre dagar redan... Hur länge över datum kan man laga vispgrädde? Två?

Lilln e nog så lugn också, tror nästan snart att jag inbillat alla dessa ajajoj-moments. Skulle ju bara fattas att man gjort en höna av en fjäder på nå vis.. Suck. Jag är trött.

Jag vill ha en kram..............

Inga kommentarer: