söndag 15 april 2012

Något man kanske skall tänka på i dagens värld, allt är inte gjort för att användas -gå sönder -slängas bort. Vissa saker är värt mera att reparera än att slänga bort.
Vad har man gjort idag då... Var på lunch till hemgården min (en massa ihopplock med potatisgratäng, fårkött, skinka, prinskorvar, kokta ägg och kyckling =mums filibaba!!) och fick då på samma gång en riktig skrattfest med mamma och syster min. Tror vi alla var lite övertrötta så humorn var enkel, men ack så rolig ändå! Så tömde jag och älskling bilen med loppissaker som pappa får ta hand om nu istället, jag kolla igenom en låda eller två som pappa hade hittat med mina nå gamla saker i uthuset (behöll bara Feng-shui vattenfallet och en lysande julkrans med ljusunderlägg). Tömde under trappan där jag hade två lådor med kökskärl, men efter att ha tagit hem den ena så märkte jag att det var saker jag tänkt sälja -så den får fara tillbaka nästa gång vi far mot hemgården min eller mamma orkar svänga in efter jobbet och hämta den. Fick annars också nya glas av mamma som var enhetliga, så har plockat bort alla dessa 1 och 1 glas och bytt ut dem mot 12 likadana. Var ju nog snyggare...

Kom man hem, gick man på en kortare promenad (efter att ha packat upp sakerna i köksskåpen vill säga). Fick jätteont i korsryggen efter det så tog en varm dusch och åt lite mat.. Sammandragningar som sjutton men inga smärtsamma medan jag duschade och då jag la mig på sängen för att vila lite. Och gissa vad jag lyckades? Somna en stund! Som tur inte nå mera än kanske en kvart, halvtimme men förstås började jag må skit då också... Men det hjälpte med en liten stund på balkongen i solnedgången.

Inga kommentarer: