söndag 15 april 2012

Drömma förvärkar?

Alltså, är det ens möjligt egentligen? Att man drömmer att man har värkar, och man drömmer det så tydligt och så logiskt så man har ingen aning om det var dröm eller verklighet då man vaknar.
Alltså, man drömmer att man ligger i sin säng och "sover" och får värkar! Som tar sjukt! Eller har man då varit halvvaken och registrerat riktiga förvärkar troligen? För nu då man vaknade på riktigt klockan 5 (!!!) så har man nog kraftiga sammandragningar -men inga smärtsamma ena... Vilket bara förstärker känslan av att man har absolut ingen aning om man har drömt eller upplevt på riktigt allt under natten heller.

I vilket fall som helst så börjar denhär lilla duon (som snart blir trio) bli nervös... Eller kanske det bara är jag. Boat har jag iallafall börjat göra... Städade och plockade i köksskåpen igår (så nu kan jag ta med mig nå saker från hemgården som ligger och tar plats för mamma och pappa, och alltså sakerna är mina men jag har inte haft plats för dem tidigare...!) och ska avsluta helt nu internetloppisförsäljningen så får ta tillbaka de sakerna. Säljer sen i sommar på Juthbackamarknaden (ni som inte varit till Juthbacka ska absolut komma dit iår!) bland med alla andra försäljare. Jag personligen funderar fortfarande på hur bästa sättet att sälja kläder där skulle vara... Eller om jag skall ta alla kläder och sälja det på en vanlig loppis... Har ju så mycket snygga kläder som man växt ur att sälja!!

Tur att älskling inte har vaknat ännu, ser ut att snöa ute... Kan ju inte säga att jag heller blir på så gott humör av det -men jag fortsätter tänka "hellre nu än i maj"!
Tog igår reda på av grannen också att det finns bastu i B-trappan, så om inte lill*n kommit ännu nästa fredag/lördag så kanske man far och bastar en gång. Igår efter att jag hade tagit en promenad just före kl 21 så hade jag riktigt lust att fara i bastu! Jag som aldrig brukar basta... Antar att det är älskling som har smittat mig med det. Men det är ju nog egentligen en väldigt skön känsla att fara i bastun...

Fick hem EMP-katalogen för ett par dagar sedan. Farligt farligt!! Bläddrade nog igenom den och kryssade för sängkläder jag gillade, kläder och smycken. Vågade inte försöka räkna ihop hur mycket det skulle bli (vilket jag annars gör) utan tänkte mera att jag skulle visa en del kläder åt syrran och se om vi skulle experimentera med att sy dem. Men usch vad de har mycket vackert i EMP! Men ett påslakanset kostar dessutom 40€... fast det är ju Victoria Frances eller Anne Stokes konstverk som är tryckta på dem. Och samma personers väggflaggor/posters, tavlor, pussel, spelkort etc etc! Jag bara älskar dessa två konstnärer!!

Sen, då man någon gång blir miljonär och kan bygga ett megastort hus, då jag inreder mitt bibliotek med läshörna ska jag absolut (där jag inte har bokhyllor) hänga upp dessa fantasieggande bilder i mängder! Och mina drakar och älvstatyer ska få bo där... Och kanske mina Pierrot-clowner...
Nåja, drömma kan man ju att man skulle få ett hus som skulle ha plats med mitt bibliotek, vardagsrum, tvrum, mitt och älsklings sovrum, barne(n/t)s sovrum, "kontor", lekrum, rymligt kök, 2 wc (om inte flera), dusch+bastu+tvättstuga... Och barnen ska ju få ha egna rum -men om de har helt egna rum så behöver de inget lekrum som är skilt heller utan deras egna rum får vara deras egna lekrum (om ni hängde med?).

Som ni märker så innebär tidiga morgnar för mig att jag tänker en massa hitåt och ditåt, och borde egentligen inte sätta mig vid bloggen då så att det blir ett sånthär otroligt långt och onödigt inlägg! De 6 första raderna av inlägget skulle ju egentligen ha räckt bra, eller hur?

Inga kommentarer: