torsdag 12 april 2012

Nästa vecka....?

Så har man varit till mödrarådgivningen på veckans kontroll, här kommer saldot:
  • graviditetsvecka 37+6
  • vikt 71,3kg. Gått upp 100gram sedan förra veckan.
  • blodtryck 116/75
  • spårämne av äggvita, men normalt eftersom trycker på
  • Hb äntligen stigit upp till vackra 124!
  • livmoderns storlek ökat lite nu igen, 31,5. 
  • normal fostervattensmängd och hjässläge
  • lill*ns puls runt 140 (blev stressad på M då hon kom med mätaren, som vanligt)
Så med dessa resultat, med förra veckans resultat (hade sjunkt 3,5cm på en vecka. Gått upp 1500gram på en vecka) i baktanke sade hon att "enligt pappren ska han komma nästa vecka".

Så nu är det spännande tider för mig och min älskling. Får se om någon ens får rätt på gissningarna i tävlingen min! Ska kolla om någon hade nå datum i nästa vecka som var gissade...

(14.4 - Carola )
16.4 - Sandra L
17.4 - Sofia B
20.4 - Matias
21.4 - Tina B
(23.4 - Titte)

Så dessa är väl de med gissningar som nujust verkar ligga bäst till! 21a och 22dra är det Stormässa på Botniahallen, Vasa. Det hade jag sett fram emot att fara till -älskar att gå runt på mässor. Men antar att det ligger ganska nära till hands att jag inte kommer att kunna fara på den alls iår. Synd...

Men nog vill jag hellre ha lill*n i famnen! Längtar så efter min lillkrabat!!

Inga kommentarer: