tisdag 24 april 2012

Kort beskrivning!

Nu ska jag här ge en kort beskrivning av vad denna, min tredje blogg och nyaste, kommer att handla om:

Motion, kropp och mat.

Motion säger ju sig själv, att motionera. Göra något fysiskt aktivt för att hållas i form.

Kropp så innebär vikt, mått, känslor och mående kroppsligt. Hur motionen får min kropp och mitt sinne att må, både före och efter att jag gjort det.

Mat om jag prövar nå recept eller dieter nu efter min graviditet så tar jag och berättar om dem och mina personliga åsikter om de har funkat/varit svåra/gett snabbt resultat osv.

Som ni förstår sätter jag inte igång ordentligt med dethär förrän lill*n är född, vill ju inte att nå dieter ska påverka hans mående eller så. Försöker dock att motionera lite nu under graviditetens slutskede också och skall såklart försöka hitta någon sorts "utvärderingsgrej" på nätet (typ hemma konditionstest).
Vikten är väl kanske det enklaste sättet att hålla koll på om träning och sånt ger något resultat -men det att vikten går ner eller hålls stilla behöver ju inte betyda att man börjar må bättre. Ibland kan vikten till och med gå upp, eftersom man kan få mera muskler istället.

Nu skall jag söka runt på internet efter konditionstester osv om jag hittar något som låter vettigt att använda hemma.

Inga kommentarer: